سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
«10 قصه از مثنوی مولوی» منتشر شد

حسین فتاحی «10 قصه از مثنوی مولوی» را برای بچه‌ها بازنویسی و روایت کرده است؛ بهار اخوان تصویرگر و انتشارات قدیانی، ناشر این مجموعه است.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بچه‌ها قصه و روایت را دوست دارند و از خواندن و شنیدن آن لذت می‌برند. همچنین آشنا کردن کودکان با افسانه‌ها و گنجینه ارزشمند تاریخ و فرهنگ‌شان ضروری است. از سوی دیگر، لغات دشوار، قالب‌های زبانی سخت‌خوان، سبک‌های کهن نثر و نظم و مواردی از اين دست، خواندن متون کهن را برای آنها مشکل می‌کند. به همین‌خاطر بازنویسی و بازآفرینی ادبیات کلاسیک برای بچه‌ها ضروری است. 

مولانا، یکی از بزرگ‌ترین شاعران است که در قرن هفتم زندگی می‌کرده؛ از او آثار بسیاری به یادگار مانده که یکی از مهم‌ترین آنها «مثنوی معنوی» است.

یک اثر ارزشمند که داستان در داستان است. مولانا در قالب شعر، قصه‌پردازی کرده که شاید بعضی از این روایت‌ها مثل قصه «فیل در تاریکی، طوطی و بازرگان یا موسی و شبان» را شنیده باشید. از بس معروف‌اند و دهان به دهان نقل شده‌اند. 

حسین فتاحی «10 قصه از مثنوی مولوی» را برای بچه‌ها بازنویسی و روایت کرده؛ بهار اخوان تصویرگر و انتشارات قدیانی، ناشر این مجموعه برای گروه سنی ب و ج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها