سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
«امین‌السطان به روایت راویان معاصر، نگاه جدیدی به بحث روایت در تاریخ‌نگاری»

گفت‌وگو درباره «امین‌السطان به روایت راویان معاصر، نگاه جدیدی به بحث روایت در تاریخ‌نگاری» با حضور سعاد پیرا، پژوهشگر تاریخ و عباس عربی به کوشش موسسه هزار آوای تاریخ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سعاد پیرا، پژوهشگر و عضو نشر تاریخ ایران درباره «امین السطان به روایت راویان معاصر، نگاه جدیدی به بحث روایت در تاریخ‌نگاری» با عباس عربی، پژوهشگر تاریخ به گفت‌وگو می‌پردازد.

این گفت‌وگو پنجشنبه 27 آبان ساعت 21 از صفحه اینستاگرام موسسه هزار آوای تاریخ پخش می‌شود.
                        
سعاد پیرا کتاب «مکاتبات و نامه‌های میرزا علی اصغرخان اتابک، امین‌السلطان با مظفرالدین شاه» را به همراه علی‌رضا نیک‌نژاد از سوی نشر تاریخ ایران منتشر کرده است. میرزا علی‌اصغرخان ملقب به امین‌السلطان یا اتابک اعظم از رجال متنفذ، مقتدر و سیاست‌باز دوره قاجاریه به شمار می‌آمد که در دوره سلطنت سه پادشاه، یعنی  ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه حیات داشت و به صدراعظمی رسید.

در دودمان قاجاریه با توجه به مختصات و ساختار ملوک‌الطوایفی قدرتمند آن‌که به مرور ظواهری ضعیف از دنیای مدرن فرنگی در آن بنا به نیاز و ضرورت‌های شخصی و اجتماعی جایی باز می‌کرد، کمتر کسی می‌توانست در زمانی نسبتاً طولانی، در مقاطع مختلفی از حکومت‌مداری سه پادشاه تجربیاتی متمایز از دولت‌مداری را در منصب صدارتش به چالش بکشد و سرانجام در یک بزنگاه و چالش‌گاه تاریخیِ کشوری جانش را بستانند.

                      
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها