دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
پویش «رایاک» در رادیو ایران

آبان، ماه کتاب است و کتابخوانی، ماه کتابخوانان و کتابداران.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیست‌وچهارم آبان آغاز هفته‌ی کتاب و این‌هفته نمادی است تا ما به کتاب، رکن فرهنگ و عنصر بنیادین پیشرفت و تمدن بپردازیم تا در طول سال با کتاب همراه و هم‌قدم شویم و آن را چراغی فراراه زندگی‌مان قرار دهیم.

رادیو ایران در ادامه رسالت فرهنگی خود، دوره‌ی جدید پویش کتابخوانی خود را -که چندین سال با شعار «من کتاب می‌خوانم» راه‌اندازی شده- برپا می‌کند.
 
یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران گفت: با توجه به فناوری‌های روز و تولید کتاب‌های الکترونیک و دیجیتال، در این دوره با راهنمایی و راه‌گشایی دکتر محمدجعفر محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی ایران، تصمیم گرفته شد در حوزه آثار دیجیتال کار کنیم و به کتاب‌های رایانه‌ای بپردازیم؛ ازاین رو پویش رایاکتاب یا رایاک را آغاز می‌کنیم.
 
پویش رایاکتاب با کمک مخاطبان و شنوندگان آگاه رادیو ایران، اقدام به معرفی کتاب‌های رایانه‌ای به مردم می‌کند و از همگان درخواست دارد تا پیشنهادهای نوآورانه‌ی خود را برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این حوزه ارائه دهند. 

عوامل گروه «کافه هنر» در این زمینه مشارکت و هم‌فکری می‌کنند. شهاب شهرزاد، مجری برنامه گفت: کتاب، همیشه یکی از دغدغه‌های زندگی من بوده و بایسته است در پردازش به این موضوع، به‌روز باشیم و کتاب را وارد تلفن‌های همراه مردم کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه برای «اهدا و نذر اشتراک کتابخانه‌ی مجازی» در بستر برنامه‌‌های کاربردی یعنی اختصاص امکانی در این برنامه با همکاری رادیو برای اهدای فرصت کتابخوانی به دیگر هموطنان؛ همچنین با درنظرگرفتن تخفیف برای دوستداران اهدای کتاب انجام پذیرد . 

شهرزاد افزود: یعنی هرکسی بتواند از هرکجا برای دعوت افراد و اهدای اشتراک کتابخانه‌ی مجازی به آن‌ها اقدام کند. سعی داریم نذر کتاب را -که سال‌هاست به آن‌ پرداخته‌ایم- در فضایی جدید ادامه دهیم. به این ترتیب، پویش سراسری اهدا و نذر کتاب و ترویج کتابخوانی شکل می‌گیرد.

زهره سربازی، یکی از تهیه‌کنندگان برنامه گفت: سعی رادیو ایران این است که در زمینه‌های فرهنگی کار تازه و ابتکاری انجام دهد. 

وی ادامه داد: علاوه بر اهدای کتاب ویژه مناطق محروم، برای مشارکت شنوندگان رادیو ایران از مخاطبان می‌خواهد تا هرکدام دو مورد از کتاب‌های مفیدی -که به صورت رایاکتاب مطالعه کرده‌اند- معرفی کنند تا به اطلاع عموم برسد .

وحید بیات دیگر تهیه‌کننده برنامه «کافه هنر» گفت: علاوه بر معرفی رایاک‌ها و کتاب‌های دیجیتال می‌توانند پیشنهادهای خود را برای عرضه کتاب در حوزه‌ی دیجیتال ارائه دهند و ما این پيشنهادها را به مسئولان و مدیران فرهنگی کشور ارائه می‌کنيم.

گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران در پایان افزود: خلاقیت و نوآوری در کار فرهنگی این روز‌ها گم شده و واجب است با کارهای جدید به دنبال تاثیرگذاری فرهنگی و جبران کاستی‌ها در حوزه فرهنگ و کتاب باشیم.

وی ادامه داد: کوشیده‌ایم با هم‌افزایی فرصت‌های جدید بیافرینیم. ایران‌صدا و نرم‌افزار طاقچه در پویش رایاک همراه ما هستند و به مسائل یکی از بخش‌های مطرح این روزها که کتاب صوتی است هم خواهیم پرداخت.

 شماره تلفن‌های 22040086 و 22050009 رادیو ایران و شماره پیامک 30000900 در اختیار مخاطبان است تا پاسخ های خود را ارسال کنند.

شایان ذکر است به ده نفر از برگزیدگان سه ماه اشتراک استفاده از کتابخانه رایانه‌ای طاقچه و ده رایاکتاب اهدا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها