یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
اجرای بیش از 56 عنوان برنامه همزمان با هفته کتاب در یزد

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی ‌یزد در نشست خبری ستاد هفته کتاب استان یزد از برگزاری 56 عنوان برنامه در این هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌یزد امروز یکشنبه 23 آبان‌ماه در نشست خبری ستاد هفته کتاب استان یزد، گفت: بیست ‌و نهمین دوره هفته کتاب از 24 آبان‌ماه با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برگزار می‌شود که در کنار احساس جای خالی به واسطه کرونا امیدواریم بتوانیم با پدیده و دوست کتاب خلاهای ناشی از کرونا را پر کنیم.
 
وی افزود: کتاب، محوری‌ترین کالای فرهنگی است زیرا هیچ کالای فرهنگی در طول تاریخ نتوانسته با کتاب رقابت کند و به نوعی کتاب حافظه ملت‌ها است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌یزد ادامه داد: عمق، اصالت و هویت جوامع با کتاب شناخته می‌شود زیرا این کالای فرهنگی می‌تواند ایجاد حس هم‌نیشینی به وجود بیاورد.
 
جوادیان‌زاده گفت: بسیاری از پیام‌های فرهنگی را می‌توانیم از طریق کتاب منتقل کنیم و در این دوره نیز سعی کردیم در تمامی ‌سندهای توسعه فرهنگی استان، کتاب به عنوان محوری اصلی باشد.
 
وی افزود: کتاب صنفی در کنار اصناف دیگر نیست، بلکه کتاب در سپهر زندگی فرهنگی ما ریشه دوانیده است و اگر می‌خواهیم فضای خوبی داشته باشیم باید به کتاب اقتدار دهیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌یزد بیان کرد: زمانی هنرها اوج می‌گیرد که بستر کتابخوانی در این جوامع اوج پیدا کرده باشد.
 
وی افزود: 3 هزار باشگاه کتابخوانی در یزد فعالیت می‌کنند که جمعیت تحت پوشش آن جوان‌ها هستند و حدود 20 هزار نوجوان یزدی نیز در این طرح شرکت می‌کنند که همین‌ها می‌توانند سفیر دانایی در جامعه و خانواده‌ها باشند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ یزد بیان کرد: طرح «پایتخت صحیفه سجادیه» نیز در همین زمینه بوده است که بتوانیم کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم.
 
وی با اشاره به حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌یزد افزود: 800 میلیون ریال در سال 1400 در قالب خرید کتاب از ناشران حمایت کرده‌ایم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌یزد ادامه داد: یزد یکی از 10 شهر کشور است که مجوز کتاب در استان را صادر می‌کند و در 8 ماه ابتدای سال 1399 تعداد 330 مجوز صادر شده که این رقم امسال به 350 مورد رسیده است.
 
جوادیان‌زاده گفت: 5 میلیارد ریال کتاب به گروه‌های مختلف اجتماعی کتاب اهدا شده و 6 میلیارد ریال نیز تا پایان سال کتاب اهدا می‌شود و در این مسیر نیز احیای هدفمند کتاب را دنبال می‌کنیم.
 
وی افزود: در قالب صحیفه سجادیه سعی داریم چاپ ترجمه‌های جدید را داشته باشیم و با توجه به زبان روزآمد فارسی نیز این فالب‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: همزمان با هفته کتاب بیش از 56 عنوان برنامه اجرا می‌شود که در تمامی ‌شهرستان‌های استان نیز این برنامه‌ها به صورت مجزا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌یزد بیان کرد: چاپ رمان مظفر سالاری با الهام از فرازهای صحیفه سجادیه، کتاب‌های اشعار کودکان مبتنی بر صحیفه سجادیه، رونمایی از کتاب‌های شعر شاعران استان یزد، دیدار با شاعران شهرستان‌ها، جمع‌آوری ادبیات شفاهی از جمله برنامه‌های دیگر ما است.
 
جوادیان‌زاده گفت: رونمایی از کتاب، جشن امضای کوچه هزار درخت، رونمایی از کتاب یزد یادگار تاریخ، کتابگردی در کویر، دیدار با پیشکسوتان کتاب، آیین رونمایی از تقریض مقام معظم رهبری از کتاب خاطرات یکی از مادران شهدا، کتابگردی و بازدید از کتابفروشی‌های قدیمی‌ نیز در این هفته انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط