یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
ویرایش جدید تحلیل رویای یونگ منتشر می‌شود

ویرایش جدید کتاب «تحلیل رویا: درس‌گفتارهایی در تعبیر و تفسیر رؤیا» اثر کارل گوستاو یونگ منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این کتاب که ترجمه‌ی درس‌گفتارهای ترم زمستانی ۱۹۲۸ و تابستانی ۱۹۲۹ یونگ با موضوع تفسیر رویاهاست، سال 1984 با عنوان 1928-1930 Dream analysis: notes of the seminar given in توسط انتشارات دانشگاه پرینستون منتشر شد.

ویرایش پیشین اثر در سه جلد به ترتیب 498، 340 و 358 صفحه توسط نشر افکار منتشر شده‌ بود که ترجمه‌ی جلد نخست را رضا رضایی و مجلدات دیگر را آزاده شکوهی به انجام رساندند. ویرایش جدید کتاب که شامل بازنگری در ترجمه است، در قالب تک جلدی مشتمل بر 900 صفحه قطع وزیری منتشر خواهد شد.

رضا رضایی، مترجم برجسته ادبیات کلاسیک و علوم انسانی، در مقدمه‌ خود بر چاپ اول جلد نخست کتاب در سال 72، چنین نوشته است: «یونگ برای شناخت تار و پود شخصیت آدمی، روش تحلیل رویا و تداعی آزاد را بکار می‌بندد و در این راه به تحلیل رویاهایی خاص اکتفا نمی‌کند، بلکه به تحلیل سلسله‌ای از رویاها می‌پردازد و نتیجه‌گیری را به بعد از بررسی همه‌ آن‌ها وا می‌گذارد. در کتاب حاضر نمونه‌ عالی چنین روشی را می‌بینید.»

رضایی همچنین زندگی‌نامه‌ فکری یونگ به قلم شاگرد برجسته‌اش آنیلا یافه را با عنوان «کارل گوستاو یونگ: واژه‌ها و نگاره‌ها» با همکاری مهناز خزائیلی در نشر افکار ترجمه و منتشر کرده است.

شکوهی، مترجم دیگر کتاب، همچنین ترجمه‌ کتاب دیگری از درس‌گفتارهای یونگ با عنوان «تحلیل رویای کودکان» را به نشر افکار سپرده است.

این کتاب هم شامل درس‌گفتار سمینارهای 1936-1940 یونگ است که با عنوان Children's Dreams: Notes from the Seminar Given in 1936-1940 در سال 2010 توسط اتنتشارات دانشگاه پرینستون به انگلیسی ترجمه و منتشر شد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میم ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1400 تموم شد . قرار نیست این کتاب جاپ بشه؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها