پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
رونمایی از تولیدات مرکز پژوهشی مبنا در قم

با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیین رونمایی از کتاب‌های «نظام دفاعی اسلام از دیدگاه فقه مقارن» و «بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور آن» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیین رونمایی از کتاب‌های «نظام دفاعی اسلام از دیدگاه فقه مقارن» و «بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور آن» به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌جواد مِهری، تولید «مرکز پژوهشی مبنا» عصر دیروز(چهار‌شنبه 18 آبان) در سالن اجتماعات دفتر جامعه مدرسین حوزه برگزار شد.
 
کتاب «نظام دفاعی اسلام از دیدگاه فقه مقارن» در چهار جلد و با موضوع بررسی گزاره‌های فقهی ناظر بر تولید امنیت ملی، گزاره‌های فقهی ناظر بر تهدید امنیت ملی و همچنین قوانین و مقررات حاکم بر جنگ و صلح و کتاب «بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور آن» با تکیه بر مدل‌های گفتاری و رفتاری پیامبر(ص) تألیف شده است.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری در این برنامه گفت: نویسنده معتقد نیست همه کار را انجام داده ‌است و مرکز پژوهشی مبنا کار را پایان‌یافته تلقی نمی‌کند. من معتقدم عرصه‌ای برای ورود فضلا فراهم‌ شده که بیایند و کار را تکمیل کند و ده‌ها جلد درباره‌ی مساله‌ امنیت و نظام دفاعی اسلام براساس فقه مترقی اسلام نوشته شود.
 
وی اضافه کرد: این آثار می‌تواند مورد استفاده مراکز علمی پژوهشی نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی قرار بگیرد.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی به برکت فریادهای امام و صدای رسای امام و مردم -که پیروز شد- لازم است آن سازوکارهای مربوط به نظام را بر‌اساس آن تقسیم‌بندی که مقام معظم رهبری فرمودند، انجام دهیم تا ان‌شاءالله به قله اصلی برسیم.
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: این کار در راستای گام دوم -که مورد تاکید مقامات معظم رهبری است- مطرح‌شده و در این کتاب نویسنده به بایدها اشاره کرده‌ و این کار بسیار ارزشمندی است. کتاب «بررسی نظام تبلیغی اسلام و سیر تطور آن» کتابی جامع و بنیادین است. در این کتاب موقعیت جهان را در عصر بعثت به تصویر کشیده شده و دولت‌ها، شرایط مختلف و وضعیتی که حاکم بوده، همه ترسیم شده و عناصر بنیادین تبلیغ، تبیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها