چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
«جسد» در کتاب‌فروشی‌ها

کتاب «جسد؛ سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد» نوشته مِری روچ با ترجمه رضا اسکندری‌آذر، از سوی نشر نون به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ مِری روچ در رمان «جسد؛ سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد» که به تازگی با ترجمه‌ای از رضا اسکندری‌آذر و توسط نشر نون منتشر شده است، با نگاهی کنکاشگر و با روایتی جذاب، از موضوعی غیرمعمول می‌نویسد و خواننده را تا کشف رازهای مرگ و زندگی با خود همراه می‌کند. این کتاب نخستین‌بار در سال 2003 به چاپ رسید.

ناشر در توضیحی بر این کتاب می‌نویسند: «اجساد به مدت دوهزار سال‌ـ برخی به خواست خودشان و برخی نادانسته‌ در جسورانه‌ترین گام‌ها و عجیب‌ترین ماجراجویی‌های علم مشارکت داشته‌اند. وقتی می‌خواستند اولین گیوتین‌های فرانسه را آزمایش کنند (جایگزینی بشردوستانه‌تر برای روش اعدام با طناب دار)، اجساد در صف اول بودند. وقتی مسئولان تحنیطِ لنین در آزمایشگاه‌هایشان مشغول آزمودن جدیدترین تکنیک‌ها بودند، اجساد هم آنجا حضور داشتند تا کمک‌شان کنند. اجساد در جلسات استماع کنگره حین تصویب طرح اجباری کردن کمربند ایمنی در رانندگی نیز بودند. (البته به‌صورت اسامی روی کاغذ).»

مری روچ در کتاب «جسد» نگاهی به اعمال نیک اجساد در طی قرن‌های متمادی می‌اندازد و داستان کالبدمان را بعد از آنکه آن را ترک می‌کنیم بازگو می‌کند. روزنامه دنور پست درباره سبک کار او نوشته است: «روچ جزو گونه‌هایی است که در معرض انقراض قرار دارند: نویسندگان کتاب‌های علمی با حس طنز. او قادر است مسائل مربوط به مرگ را به باد شوخی بگیرد، بی‌آنکه ذره‌ای از حس احترام آن کم کند.»

کتاب «جسد؛ سرگذشت عجیب کالبد بی‌جان آدمیزاد» نوشته مِری روچ در 272 صفحه، به قیمت 80 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه رضا اسکندری‌آذر، از سوی نشر نون منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها