یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کتاب دو نمایشنامه خیابانی در مریوان رونمایی شد

همزمان با سومین روز از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از کتابی مشتمل بر دو نمایشنامه خیابانی با عنوان «بازگشت» به نویسندگی داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، این دو اثر نمایشی حاصل تخصص، تعهد و انتقال تجربه است که برآیند آن تولید پروژه‌‌ای است که انعکاس عملی از فرآیند آکادمیک مباحث بازیگری و نمایش خیابانی در راستای اعتلای مفاهیم رفیع قرآنی، فوانین انسانی، شهروندان و اجتماعی در کنار به‌کارگیری ظرفیت‌های نمایش‌های بیرونی و ایرانی به شمار می‌رود.

سیروس همتی از بازیگران عرصه تئاتر و سینما در کشور و داور پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که مقدمه این کتاب را نوشته است، در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از کتاب این دو اثر نمایشی گفت: قطعا مولفه اصلی یک تئاتر، نمایشنامه است و از اینکه در آئین رونمایی از کتاب این دو نمایشنامه‌ی خیابانی شرکت دارم، خوشحالم.

وی افزود: چندین دهه است که در جشنواره‌های تئاتر خیابانی در مقام بازیگری، نویسنده، کارگردان و غیره حضور دارم و در جشنواره‌های فجر دهه‌ 70 و اوایل 80 با نمایش «یک اتفاق عجیب» برگزیده تئاتر خیابانی بوده‌ام. در این دو دهه فعالیت احساس کردم یکی از مولفه‌های بسیار مهم در تئاتر خیابانی، نمایشنامه است و اساسا وجود و حضور نمایشنامه خیابانی حتی در بین کسانی که خیابانی کار می‌کنند و از این راه ارتزاق می‌کنند، خالی بود.

داور پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: داریوش نصیری هنرمند فقید و از انسان‌های فرهیخته و مدیرگروه بازیگری دانشگاه‌های مختلف علوم کاربردی است و من از داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان برای خلق این اثر ارزشمند صمیمانه تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها