چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
اهالی کتاب در لرستان منتظر «پرواز 24-14» باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به در پیش بودن روز شورای فرهنگ عمومی (14 آبان) و روز کتاب و کتاب‌خوانی (24 آبان) و آغاز هفته کتاب، برنامه «پرواز 24-14» که یک مسابقه کتابخوانی است، با همکاری مؤسسات و نهادهای همکار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این مسابقه با هدف تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتاب‌خوانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: افراد شرکت‌کننده در این مسابقه علاوه بر معرفی سه کتابی که اخیراً مطالعه کرده‌اند و خلاصه‌نویسی یکی از آنها به این سؤال پاسخ خواهند داد که:
فردا را من خواهم ساخت چون در آینده ایران اسلامی من یک ............. هستم.
و بدین ترتیب در مورد ایده و شغل مورد نظر خود توضیحاتی را در قالب چند سطر بیان می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: فراخوان شرکت در این مسابقه به زودی اعلام و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

فتایی گفت: هر چه سرانه مطالعه در یک جامعه افزایش پیدا کند مردم آن جامعه داناتر و آگاه‌تر خواهند بود و به واسطه‌ی این آگاهی‌ها کشور نیز در مسیر توسعه و رشد قرار می‌گیرد.

وی گفت: همه باید برای افزایش سرانه مطالعه چه از نظر کمی (تقویت زیرساخت‌ها و دقایق بیشتر) و چه از نظر کیفی (محتوا و تشویق به خواندن کتاب‌های خوب) تلاش کنیم چرا که این دو موضوع به هم وابسته هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها