چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
تدریس گسترده کتابی تازه‌تألیف با موضوع خمس

اندکی بعد از انتشار این کتاب «خمس»، معاونت پژوهش حوزه مروی بر آن شد تا با توجه به تبحر مؤلف در تدریس فقه و نیز ارزشمندی کتاب، جلسات آموزش این کتاب را توسط خود مؤلف برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، خرداد ماه امسال بود که کتاب «خمس» با پژوهش حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا کریمی، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به چاپ رسید. مؤلف که در حوزه علمیه مروی تهران، دروس عالی فقه را تدریس می‌کند و نیز مدیر دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در آن حوزه نیز هست، اولین بار بود که اثری مکتوب منتشر می‌کرد. او در کتاب خود به بیان مبنا محور احکام خمس بر اساس فتاوای امام‌خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی پرداخته و صرفاً به نقل فتاوا (همانگونه که در رساله‌های عملیه آمده) اکتفا نکرده‌است.

اندکی بعد از انتشار این کتاب، معاونت پژوهش حوزه مروی بر آن شد تا با توجه به تبحر مؤلف در تدریس فقه و نیز ارزشمندی کتاب، جلسات آموزش این کتاب را توسط خود مؤلف برگزار کند. 16 شهریور، اولین کلاس آموزش کتاب خمس برگزار شد. شرکت‌کنندگان این کلاس البته محدود به حوزه مروی نبودند و از 20 استان کشور، به صورت برخط در کلاس شرکت کردند. امروز یازدهمین و آخرین جلسه این مجموعه درس‌گفتار برگزار گردید. گرچه در جلسه اول حدود 50 هزار نفر بطور برخط در کلاس شرکت کردند، اما بطور میانگین هر جلسه با حضور چهار الی پنج هزار نفر برگزار شد. بجز طلاب و پاسخ‌گویان مسائل شرعی، دانشگاهیان نیز در این جلسات حضور داشتند. قرار است به‌زودی آزمونی برگزار شود و به کسانی که حد نصاب لازم را کسب کنند، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مدرک داده شود.

افزون بر این‌ها صوت این درس‌گفتارها هم ضبط شد و در کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، از جمله کانال خود مؤلف بارگذاری شد تا کسانی هم که در کلاس حضور نداشتند، بتوانند از مطالب آن استفاده کنند.

استقبال فراوان از این کتاب و تدریس آن که در نوع خود جالب توجه بود، سبب شد تا مؤلف پس از تحقیق مجدد و مباحثه با طلاب، مسائل جدیدی پیرامون خمس را گردآوری کند تا در چاپ دوم کتاب به آن بیفزاید.

گفتنی است کار تألیف کتاب دیگری هم با نام «احکام کاربردی» توسط حجت‌الاسلام‌ کریمی به پایان رسیده و در مراحل انتهایی انتشار توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل است. این کتاب حوزه وسیع‌تری از احکام را در برخواهد گرفت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها