دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای «کتابشهر ایران» در تبریز افتتاح شد

«کتابشهر ایران شعبه تبریز» همزمان با ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، آئین افتتاح «کتابشهر ایران شعبه تبریز» ظهر امروز با حضور ناصر فیض، احمد بابایی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در خیابان امام، روبروی مسجد سالار شهیدان برگزار شد.
 
در آیین افتتاح این مجموعه فرهنگی، علاوه بر برگزاری جشن امضای کتاب‌های «فیض‌بوک» و «زلالود»، تعدادی از حاضرین به شعرخوانی نیز پرداختند.

مدیرعامل موسسه «کتاب‌شهر ایران» گفت: این محل‌ به نوعی پاتوق فرهنگی و هنری به شمار می‌رود که قرار است خدمات مختلفی از قبیل امور تفریحی، محصولات فرهنگی و خوراک سالم فکری را به مشتریان ارائه دهد.
 
علی اسماعیلی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابفروشی درآمد چندانی ندارد، افزود: ما در مجموعه کتاب‌شهر فقط زیرساخت را آماده می‌کنیم و زنجیره‌ای بودن هم صرفا به دلیل افزایش هم‌افزایی است، به عبارتی رویکرد ما صرفا فرهنگی است و نه درآمدزایی.

 
در شهر تبریز حداقل به ۱۰ مجموعه «کتاب‌شهر» نیاز داریم
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم در مراسم افتتاح این مجموعه فاخر فرهنگی گفت: برای شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی فقط یک «کتاب‌شهر» کافی نیست، افزود: در تبریز حداقل به ۱۰ مجموعه «کتاب‌شهر» نیاز داریم.
 
حجت‌الاسلام حسن شعبانی ادامه داد: تبریز نیازمند چنین مجموعه‌های فرهنگی است و افتتاح این مجموعه نقطه آغاز خوبی است ولی باید همچنان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از عایدی این مجموعه وقف امام رضا (ع) می‌شود، گفت: «کتاب‌شهر» تبریز یک پاتوق فرهنگی است و ما اهداف اقتصادی برای آن متصور نیستیم، بلکه دنبال کارهای فرهنگی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی در شهر هستیم.
 
شعبانی با تاکید بر اینکه هر چه در زمینه کتاب سرمایه‌گذاری کنیم کافی نیست، گفت: جوانان با هر فکر و اندیشه‌ای در مجموعه کتاب‌شهر تبریز می‌توانند با همدیگر به بحث و گفتگوی فرهنگی و کلامی بپردازند.

 
فروشگاه «کتابشهر تبریز» هشتمین شعبه و بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مجموعه کتابشهر ایران است که مساحتی بالغ بر ۲۷۰ مترمربع دارد.
 
در این فروشگاه دارای بیش از 10 هزار عنوان کتاب در بخش‌های مختلف کودک و نوجوان، لوازم‌التحریر، هدایای فرهنگی و بازی‌های فکری کودک،‌ نوجوان و بزرگسال است.
 
هم‌چنین این فروشگاه فضایی به‌عنوان پاتوق برای برگزاری رویدادها و گردهمایی‌ها و جریان‌سازی فرهنگی و تبادل نظر اهالی ادب و فکر در نظر گرفته شده است و در کنار آن نیز خدمات مشاوره رایگان تحصیلی، ازدواج، سبک زندگی و... نیز ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها