دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
برگزاری وبینار بین‌المللی ادبیات تطبیقی در دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه سلسله وبینارهای بین‌المللی خود، در روزهای آتی میزبان یکی از استادان دانشگاه‌های اسپانیا خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات میان‌رشته‌ای زبان و ادبیات در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این مطلب گفت: در روزهای آینده وبیناری بین‌المللی را با حضور یکی از استادان ادبیات تطبیقی دانشگاه‌های اسپانیا برگزار خواهیم کرد تا یکی از مباحث اساسی این حوزه تخصصی یعنی مفهوم و جایگاه زبان در ادبیات تطبیقی تبیین شود.

عبدالله آلبوغبیش در ادامه با اشاره به اینکه وبینار یاد شده با عنوان «بوم شناسی زبان‌ها به مثابه چالشی برای ادبیات تطبیقی» برگزار خواهد شد، افزود: در این وبینار، دکتر سزار دومینگز دانشیار ادبیات تطبیقی از دانشگاه سانتیاگو دوکامپستلای اسپانیا در قالب کارگاهی بین‌المللی تدریس خواهد کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره جزئیات این وبینار گفت: این وبینار سومین وبینار بین‌المللی مرکز تحقیقات میان‌رشته‌ای زبان و ادبیات است که به صورت کارگاهی برگزار خواهد شد. پیش از این، دو وبینار بین‌المللی دیگر برگزار شده بود که در آنها پروفسور ووتر هنکلمن استاد هلندی زبان عیلامی و پروفسور دیوید دمراش استاد تمام ادبیات تطبیقی دانشگاه هاروارد به تدریس پرداخته بودند و استقبال بسیار خوبی از این دو کارگاه شده بود.

وی درباره چشم‌انداز و هدف از برگزاری این وبینارها گفت: ادبیات تطبیقی گستره‌ای عمیق، چند وجهی و میان‌رشته‌ای دارد و می‌تواند در تعمیق پژوهش‌های میان‌رشته‌ای ادبیات کشورمان اثرگذار باشد و از سوی دیگر، با توجه به نوپا بودن این ادبیات تطبیقی در کشورمان و حرکت دانشگاه‌ها به سوی جذب دانشجو در این حوزه تخصصی، برگزار چنین وبینارهایی می‌تواند در تقویت و تبیین دقیق و علمی ادبیات تطبیقی برای دانشجویان و پژوهشگران سهم اثرگذاری داشته باشد.

آلبوغبیش در پایان گفت: وبینار بین‌المللی ادبیات تطبیقی قرار است روز چهارشنبه 5 آبان 1400 ساعت 16 در سامانه مجازی مرکز تحقیقات میان‌رشته‌ای زبان و ادبیات برگزار شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی https://meeting.atu.ac.ir/ch/researchcente در این وبینار شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها