سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
انتشار نخستین مجموعه شعر کردی شاعر پیشکسوت ایلامی

«جامەکەێل بێ‌دەنگی»، اولین مجموعه شعر کردی «نعمت‌الله داودیان»، شاعر و ویراستار ایلامی است که انتشارات زانا آن را چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، «جامەکەێل بێ‌دەنگی»، نخستین مجموعه شعر کردی «نعمت‌الله داودیان»، شاعر پیشکسوت ایلامی است که توسط انتشارات زانا در قطع رقعی و در 102 صفحه چاپ و منتشر شده است.
 
داودیان سال‌هاست در دو حوزه شعر فارسی و کردی فعالیت دارد و منشا خدمات فرهنگی بسیاری در این حوزه بوده است. وی متولد سال 1342 در ایلام و از شاعران و نویسندگان پیشکسوت استان به شمار می‌رود. مسئولیت انجمن ادبی‌هانا و ارائه ی آموزش زبان کردی به علاقه مندان از دغدغه‌ها و تلاش‌های او بوده است.

«ستاره‌ای از غرب» (فرازهایی از زندگی نوجوان ایلامی مهرشاد سهیلی)، «برای من که دلگیرم» (مجموعه شعر فارسی) از کتاب‌های منتشرشده این شاعر ایلامی است. داودیان در زمینه ویراستاری زبان کردی و فارسی فعال است و به تازگی مجموعه داستان‌‌های ۱۸ جلدی شاهنامه کردی ایلامی، اثر سیاوش لطفی‌کار با ویراستاری داودیان از سوی نشر زاگرو منتشر شده است.

خوشبختانه در این چند سال اخیر به همت شاعران و ناشران ایلامی، انتشار مجموعه اشعار کردی و کتاب‌های پژوهشی در این حوزه رونق مناسبی گرفته و آثار متعددی در ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال منتشر شده است.
 
نشر زانا مجموعه شعر کردی «جامەکەێل بێ‌دەنگی» را در 102 صفحه و با حمایت مالی حوزه هنری استان ایلام منتشر کرده است.
 
یک دوبیتی از این مجموعه را با هم می‌خوانیم:

نه شەێتان و نە شەمشێر جەنگیمن
دوفێشتر خاترەێل دڵتەنگیمن
دو خەت بەێتن دە بێداد زەمانەو
سەفێ دە جامەکەێل بێ‌دەنگیمن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها