شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
مستند تلویزیونی «حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها» بازپخش می‌شود

مستند تلویزیونی «حکیم عشق؛ استاد منوچهر صدوقی سُها» از سلسله مستندهای «حکایت دل»، دوشنبه 3 آبان‌ماه ساعت 21:00 و تکرار آن، روزسه‌شنبه 4 آبان‌ماه ساعت 14:00 از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تهیه‌کننده این مستند علیرضا حسینی،کارگردان آن بیژن شکرریز و سرپرست علمی‌اش تلویزیونی نیز شهین اعوانی است.

همچنین پژوهش و طراحی سئوالات مستند «حکیم عشق» را صدرا صدوقی به عهده داشته است. منوچهر صدوقی سها (متولد ۱۳۲۷- اردبیل) نویسنده، مترجم، عرفان‌پژوه، فیلسوف و حقوق‌دان است. او تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته حقوق تا مقطع لیسانس پی گرفت. بعد از آن تحصیلات خود را تا مراحل عالی در عرفان و فلسفه اسلامی ادامه داد. او هم‌اکنون علاوه‌بر وکالت دادگستری و عضویت در شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله «موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» به تدریس حکمت و عرفان اسلامی اشتغال دارد. تاریخ حکما و عرفای متاخر بر صدرالمتالهین، التفسیر المنتسب الی مولینا ابی‌عبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع)، شطری از اوایل امور عامه شرح منظومه حکمت سبزواری، شرح جدید منظومه سبزواری، فواید در عرفان و فلسفه و تصوف و تاریخ آن، رساله در برخی از مسائل الهی عام، منتخب معجم الحکماء، صوفی صومعه قدس: یادواره میرزا محمدعلی حکیم شیرازی، الحاوی علی رسائل جمه مفرده فی الفحص عن انیه التفسیر و التاویل و مائیتهما باقسامها و ما یتعلق بهما من المحکم و المتشابه و الظهر و البطن و…، تفاسیر عقلیه لفلاسفه الهیین، ترجمه «مقدمه قیصری بر فصوص الحکم»، محی‌الدین عربی، ترجمه تحقیق ماللهند، ابوریحان بیرونی، کیفر سرقت در اسلام و … ازجمله آثار منتشرشده این پژوهشگر و استاد باسابقه حکمت اسلامی است.

مجموعه مستند «حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی، کارگردانی بیژن شکرریز و با مشاورت علمی شهین اعوانی، از چند سال گذشته تا امروز زندگینامه و پرتره علمی و حرفه‌ای مفاخر و مشاهیر معاصر کشور را به تصویر کشیده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها