چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر حوزه آذرماه برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) آذرماه 1400 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی معاون هنر و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در رابطه با پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق)، گفت: عملیات اجرایی این جشنواره از اسفندماه سال 99 آغاز شد و بعد از یک سال این جشنواره به نتیجه نهایی رسید که اختتامیه این جشنواره آذرماه امسال برگزار می‌شود.
 
معاون هنر و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: قدیمی‌ترین نهاد هنری حوزه علمیه در دفتر تبلیغات شکل گرفت. نخستین مرکز در زمینه هنر و پر سابقه‌ترین مرکز در زمینه شعر در حوزه علمیه که نسبت به هنر دغدغه داشت، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بود.

وی اضافه کرد: بخش نوحه و سرود و آسیب‌هایی که وجود دارد در این جشنواره مورد توجه قرارگرفته است، رشته جدیدی تحت عنوان بخش ویژه در قالب کتاب برگزار می‌شود و پیشکسوتان این عرصه به ما کمک می‌کنند.
 
شیخ‌الاسلامی استعدادیابی را مهم‌ترین موضوع پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه دانست و گفت: بیرون جشنواره مسئله هنر در حوزه علمیه موردتوجه است که باید هنر در حوزه به‌صورت رسمی شناخته شود.

وی با بیان اینکه دستمایه اصلی هنر خیال است، افزود: هنر و خیال‌پردازی که مبنای مثبت دارد، از این جشنواره‌ها موضوعی که دنبال می‌کنیم اینکه حوزه علمیه ظرفیت بالایی برای پرداختن به هنر دارد و برخی اوقات این موضوع مغفول مانده و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها