دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کتاب «بارلی بادکنک فروش و ژنرال‌های کوتوله» به فهرست جشنواره‌ «کلاغ‌‌های سفید» راه‌یافت

کتاب «بارلی بادکنک فروش و ژنرال‌های کوتوله»، اثر سید‌نوید سیدعلی اکبر با تصویرگری نرجس محمدی در فهرست جشنواره‌ «کلاغ‌‌های سفید» مونیخ قرار گرفته است، به همین مناسبت نگاهی به این کتاب داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کلاغ‌های سفید فهرستی است که سالانه از سوی کتابخانه مونیخ منتشر می‌شود و شامل کتاب‌های پیشنهادی کودک و نوجوان است. از میان تعداد زیاد کتاب‌هایی که این کتابخانه از ناشران، مؤسسات، سازمان‌ها و سایر همکاران دریافت می‌کند، کارشناسان صدها کتاب از حدود صد کشور جهان را به بیش از پنجاه زبان انتخاب می‌کنند. عناوین با توجه به موضوع و کیفیت نوآورانه ادبی و ظاهری آنها برای مخاطبان بین‌المللی انتخاب و خلاصه‌ای از هر کتاب نیز عرضه می‌شود.

جشنواره‌ای به همین نام نیز هر دو سال یک‌بار به میزبانی کتابخانه و با حضور نویسندگان و تصویرگرانی از سراسر دنیا برگزار می‌شود که هدف اصلی آن ترویج خواندن و معرفی ادبیات سایر ملل به کودکان آلمانی و کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های کودکان در کشورها و زبان‌های مختلف و معرفی مصادیق این نوع از ادبیات به جامعه جهانی است. این فهرست برخلاف تصور رایج در ایران یک جایزه نیست و فقط بهترین‌هایی را از میان آنچه به کتابخانه رسیده است به علاقه‌مندان کتاب کودک در سراسر جهان معرفی می‌کند.

در خور توجه است که در فهرست سال 2021 کلاغ‌های‌ سفید کتابخانه مونیخ، نام «بارلی بادکنک فروش و ژنرال‌های کوتوله» نیز قرار گرفته است. این کتاب اثر سید‌نوید سیدعلی اکبر با تصویرگری نرجس محمدی است که آن را در سال 1399 انتشارات پرنده آبی (گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) منتشر کرده و محتوایی مناسب گروه سنی «ب» و «ج» دارد. پیشتر در سال 2018 نیز کتاب «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» اثر حسین تولایی از پرنده آبی انتشارات علمی و فرهنگی به این فهرست راه یافته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها