دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
بررسی تحول و بازسازی انقلابی در وزارت ارشاد

مجله شیرازه کتاب؛ ماهنامه اختصاصی کتاب و کتابخوانی در شماره‌های 56 و 57 خود با انتشار عکسی از وزرای قدیم و جدید ارشاد از ضرورت تحول و بازسازی انقلابی در ارشاد سخن می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شیرازه کتاب، ماهنامه اختصاصی کتاب و کتابخوانی است که صاحب امتیاز آن مجمع ناشران انقلاب اسلامی است و با مدیر مسوولی یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

شماره‌های 56 و 57 این ماهنامه که برای ماه‌‌های مرداد و شهریور است به مبلغ 40 هزارتومان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها ،در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. این ماهنامه با انتشار عکسی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و سیدعباس صالحی ، وزیر ارشاد دولت پیشین با درج مطلبی با عنوان تحول در ارشاد، از ضرورت بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی کشور خبر می‌دهد.
 
در این شماره شیرازه کتاب دربخش خانواده نشر گزارشی از نوزدهیمن جشنواره قلم زرین دارد که با نام محملی برای پرواز به آن پرداخته شده است.

 در این بخش، گفت‌وگو با محمدصادق علیزاده، سردبیر قفسه کتاب با عنوان «روی مرز کتاب و رسانه قدم زده‌ام» را می‌بینیم. همچنین رابطه دو طرفه کتاب و رسانه عنوان گزارشی از نشست هم‌اندیشی شورای عالی کتاب است که در این بخش به آن پرداخته شده است.

گزارشی از چهارمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی پویا با عنوان «قصه‌های شیرین و دلنشین» و همچنین گزارش برگزاری هشتمین دوره پویش کتابخوانی (من دیگر ما) را می‌توانید در بخش خانواده نشر بخوانید. این بخش در صفحه 26 خود تازه‌های کتاب را هم معرفی می‌کند.
 
 
پرونده ویژه این شماره ماهنامه کتاب و کتابخوانی؛ از چابک‌سازی ارشاد می‌گوید و ضرورت یک بازسازی انقلابی و نیاز به تحول در ساختار نشر در این حوزه را مطرح می‌کند و از سختی‌های کار دولت سیزدهم می‌گوید؛ گفت‌‌وگویی که سید غلامرضا حسینی، مدیر عامل انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آن را در مصاحبه با مرتضی جوادی بازگو می‌کند و از اولویت‌های دولت آینده در زمینه چاپ و نشر سخن می‌گوید. علی اکبر تورانیان، مدیر انتشارات شهرآب هم در این بخش از راهکارهای خروج از بن بست غم‌انگیز کتاب سخن می‌گوید.

در پایان این بخش از پرونده ویژه؛ سید محمد نظام الدین؛ به بررسی فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ مکتوب می‌پردازد.
 
 بخش طعم کتاب در این شماره؛ از چگونه داستان بنویسیم سخن می‌گوید؛ نگاهی به کتاب ایذا انداخته است و کتاب «تنها گریه کن» را مورد بررسی قرار می‌دهد و با اکرم اسلامی نویسنده کتاب گفت‌و‌گو می‌کند. این بخش همچنین از مصطفی رضایی هم با عنوان «سعی می‌کنم شاهکار بنویسم» هم گفت‌و‌گویی منتشر کرده است.
 
کافه شیرازه آخرین بخش این ماهنامه است که در آن می‌توانید عناوینی مانند گنجینه سینمای جنگی ما، دو نسل دو کشور، تصویری بدون توصیف را بخوانید . همچنین این بخش گفت‌وگویی از مریم رحیمی‌پور، فعال فرهنگی منتشر کرده است که در آن از بچه‌هایی می‌گوید که حداقل بیست سال بعد به دنیا آمدند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها