یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
خانه کودکی فروغ «خانه موزه» می‌شود

با تملک خانه پدری فروغ فرخ‌زاد، این خانه تاریخی پایتخت برای مرمت و تبدیل به خانه موزه تحویل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با توجه به اقدام شهرداری منطقه 11 در تملک خانه پدری فروغ فرخزاد که 22 مهر‌ماه به نتیجه رسید، این ملک به‌زودی و طی چند هفته آینده به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران سپرده می‌شود.

ردیف اعتباری پروژه مرمت و احیای خانه سروان محمد فرخزاد، پدر فروغ، شاعر معاصر در اختیار شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری است؛ بنابراین بعد از انجام فرآیند اداری، برنامه‌ریزی برای عملیات مرمت این خانه تاریخی آغاز می‌شود.

تملک خانه پدری فروغ فرخ‌زاد، بعد از سه سال به نتیجه رسید که البته ردیف بودجه مجزای احیای آن از سوی شهرداری با عنوان خانه موزه فروغ‌فرخ‌زاد در ابتدای سال جاری تعریف شده است.

خانه پدری فروغ فرخزاد، شاعر معاصر ایرانی، سال 1397 با شماره سند ۳۲۱۰۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. بسیاری از آثار فروغ فرخزاد در این خانه خلق شد. خانه کودکی‌های فروغ فرخ‌زاد، علاوه‌‌بر تاریخی بودن، دارای شئون ادبی و ملی هم هست. 
 
این خانه که امید‌ است بعد از مرمت و احیا به‌عنوان خانه موزه به محل رفت‌و‌آمد ادب‌دوستان تبدیل شود در منطقه 11 تهران واقع شده است. کوی خادم آزاد در محله امیریه تهران متشکل از دو کوچه‌ به هم متصل است که یکی به خیابان مولوی امروز می‌رسد و دیگری به خیابان ولیعصر؛ خانه‌ پدری فروغ فرخزاد دقیقا در منطقه اتصال این دو کوچه قرار گرفته است.


«کوچه‌ای هست که قلب من آن را
از محله‌های کودکی‌ام دزدیده‌ست» (فروغ فرخزاد/ تولدی دیگر)

فرغ فرخ‌زاد، متولد ۱۳۱۳ در سال ۱۳۴۵ چشم از جهان فروبست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها