شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
خرم‌آباد در نیمه‌نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران

احمدحسین فتایی گفت: خرم‌آباد در میان شهرهای راه یافته به مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران در زمستان ۱۳۹۹ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد.

احمدحسین فتایی افزود: با اعلام فراخوان ارسال آثار شرکت در برنامه ۱۹۱ شهر  از سراسر کشور در این برنامه شرکت کردند که استان لرستان نیز با شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا و نورآباد (دلفان) در این برنامه شرکت کرد.

وی افزود:  این برنامه‌ها بر اساس بهره‌گیری از مشارکت و ایجاد همگرایی میان نهادها و سازمان‌های دولتی، استفاده از مشارکت همگرایانه صنایع محلی، سازمان‌های خصوصی و مردم‌نهاد، بهره‌گیری از مشارکت همه اجزای نشر، توجه به طیف وسیعی از مخاطبان، وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اولیه برای فعال شدن در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، تدوین شده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: داوران در این مرحله از میان شهرهای شرکت کننده در این دوره ۳۶ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب و به دبیرخانه معرفی کرده‌اند که در داوری مرحله نیمه‌نهایی ۵ شهر انتخاب خواهند شد و به مرحله نهایی این برنامه راه خواهند یافت. در مرحله نهایی یک شهر به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر به عنوان شهرهای خلاق کتاب‌خوانی ایران از سوی داوران مرحله نهایی این برنامه انتخاب خواهند شد.

وی افزود: با توجه به تشکیل دبیرخانه ترویج کتاب و کتابخوانی استان لرستان و برنامه‌های در دست اقدام این دبیرخانه اقدامات بیشتری در حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی استان صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها