سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کتاب «مجموعه شعر شاعران شهرستان تفت» رونمایی شد

کتاب «مجموعه شعر شاعران شهرستان تفت» طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتاب «مجموعه شعر شاعران شهرستان تفت» با حضور مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد در مجموعه آریا باغ آقا هاشم تفت رونمایی شد.

احمد ذاکری رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت در این مراسم ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت حافظ گفت: این مراسم با هدف تجلیل از مقام شاعران به ویژه حافظ به عنوان مفاخر است که می‌تواند گامی مثبت و موثر در جهت شناسایی و معرفی این افراد به جامعه باشد.

وی افزود: شاعران نقش مهمی در گسترش فرهنگ و ادب فارسی در جامعه دارند که باید با تولید محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

ذاکری با اشاره به نقش حافظ در شعر و ادب فارسی گفت: حافظ به عنوان فردی ماندگار در تاریخ شعر و ادبیات کشور ما است که آوازه وی جهانی شده است و ما امروز باید با ترویج اشعار و همچنین ادامه راه وی در جهت ادامه این مسیر گام برداریم.

مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، نقش اشعار حافظ در زندگی روزمره مردم را پر رنگ دانست و گفت: امروزه تعداد زیادی از مردم در مناسبت‌های مختلف و حتی زندگی عادی خود از شعر حافظ به منظورهای مختلف استفاده می‌کنند که این خود گواه جایگاه بالای شعر این شاعر بلند آوازه ایران در میان مردم است.

در ادامه این مراسم از «مجموعه شعر شاعران شهرستان تفت» که توسط محمدعلی مورکیان، محمد صادقی رنجبر و حسین فلاح تفتی گردآوری شده و به همت انجمن شعر وادب تفت، انجمن داستان کوتاه آفتاب تفت و انجمن آیینه تفت منتشر شده رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط