سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
آرامگاه حافظ گلباران شد

آیین گلباران آرامگاه حافظ صبح امروز سه‌شنبه 20 مهرماه و در روز بزرگداشت حافظ طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این مراسم که با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و کورش کمالی‌سروستانی، رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس، مجید چیزفهم دانشمندان، رئیس انجمن خوشنویسان شیراز و چهره‌های ادبی و فرهنگی از جمله داریوش نویدگویی، مدیر انتشارات نوید شیراز صبح امروز سه‌شنبه 20 مهرماه 1400 برگزار شد، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: حافظ شیرازی با طبع پاک و بدیع خود، چندین هزار بیت ارزش‌مند و بلند را برای ما به‌جا گذاشت.
 
وی با یادآوری این مطلب که اشعار خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی، ما را بر بال‌های عرش‌سای خود به آسمانها برده است و با زیباترین عوالم و دقیق‌ترین احساسات آشنا می‌کند، افزود: زخم ما مرهم می‌گذارد در سختی‌ها دستگیری می‌کند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه اشعار حافظ در مصائب بردباری می‌آموزد، تاکید کرد: اشعار خواجه شیراز، عفو، کرم، نیکی و از خودگذشتگی را به ما می‌آموزد.
 
وی با اشاره به اینکه اشعار حافظ ما را به سوی سعادت حقیقی که عشق است، رهنمون می‌سازد، افزود: امروز نخستین روز از 25 سال دوم برگزاری یادروز حافظ است و امیدوارم که با شروع این ربع قرن دیگر که از امروز آغاز شده است، بتوانیم حافظ را به جهانیان بیش از پیش معرفی کنیم.
 
یادآور می‌شود: برنامه‌های یادروز حافظ از 16 مهرماه با برگزاری وبینارهای تخصصی، نمایشگاه مجازی کتاب، نمایشگاه قرآن و حافظ و اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره داستانی حافظ آغاز شد و در ادامه شامگاه امروز سه‌شنبه برندگان نشان درجه یک علمی مرکز حافظ‌شناسی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها