یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
سامانه جامع اسناد دفاع مقدس فارس راه‌اندازی  می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس راه‌اندازی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس را نوید داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سعید کوشکی جهرمی در آیین رونمایی از تولیدات موشن‌گرافیک به مناسبت هفته دفاع‌مقدس که امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد، اعلام کرد: تمامی کتاب‌ها و اسناد دفاع مقدس در سامانه «سجا» قرار می‌گیرد تا پژوهشگران در کشور مورد استفاده قرار دهند. 
 
وی همچنین از انتشار فراخوان جشنواره رسانه و دفاع مقدس خبر داد و گفت: این رویداد رسانه‌ای به زودی کلید می‌خورد.
 
کوشکی جهرمی در ادامه گریزی به وضعیت باع موزه دفاع مقدس استان فارس زد و گفت: این موزه قرار است بخشی از اتفاقات دفاع‌مقدس را برای مردم تبیین کند. 
 
وی با یادآوری اینکه سال ۷۸ عملیات ساخت موزه آغاز شد، با این حال گفت: متاسفانه علی‌رغم همه پیگیری‌ها عقب‌ماندگی آن کم نیست و این موزه ۸ سال از برنامه در راه اندازی عقب است.
 
کوشکی جهرمی با تصریح اینکه این مجموعه چند ماموریت دارد، اظهار کرد: ۲۷۰ هزار رزمنده از این استان به جبهه‌ها رفتند، ۱۵ هزار شهید دادیم و قریب ۴۲ هزار جانباز بالای ۱۰ درصد و ۲۲۰۰ آزاده و ۳۰ شهید شاخص داریم.
 
وی با بیان اينکه حفط آثار شهدا بزرگترین ماموریت این بنیاد است، افزود: آثار شهدا باید اینجا حفط و نشر شود. ۳۶۰ شهید گمنام در ۱۳۵ نقطه دفن شدند که متاسفانه در سال‌های گذشته مسئولان و متولیان امر کم‌کاری کرده‌اند. الان ۴۰ نقطه از محل دفن شهدای گمنام آلاچیق است و برخی جاها حتی این آلاچیق هم نیست. 
 
وی تاکید کرد: مسئولان شهرستان به تعهد خود در ساخت یادمان شهدای گمنام عمل کنند و بنای یادمان شهدای گمنام آبرومند شود. 
 
به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس، اینجا نیاز به معرفی دارد. صفر تا صد باع موزه تهران را شهرداری ساخته است. درحالی‌که در اساسنامه باغ‌ موزه دفاع‌ مقدس شیراز قید شده که ۴۰ درصد را باید شهرداری بسازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها