یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
اجازه تخریب ساختمان کانون پرورش فکری در شیراز را نمی‌دهیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس پیرامون سرنوشت مراکز شماره یک و دو کانون در شیراز اعلام کرد: نمای مرکز شماره یک متناسب با معماری ایرانی اسلامی بازسازی می‌شود و اجازه تخریب این ساختمان را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سعیدرضا کامرانی امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در استان فارس پرداخت و با اعلام اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه برگزار می‌شود، گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با محوریت کانون پرورش در فارس به‌صورت حضوری و مجازی با رعایت مسائل بهداشتی این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس آغاز رسمی هفته ملی را در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری عنوان کرد و از عضویت رایگان در این مراکز خبر داد.

کامرانی با بیان اينکه نشستی مجازی با حضور مادر یکی از شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، گفت: «قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای بر اساس خاطرات با مزه من و ماسک» از برنامه‌های این هفته است. 

وی همچنين به اجرای شعرخوانی اعضای مراکز با هدایت مربیان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره ساخت عروسک‌های بومی، محلی و نمایشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است. همچنین تلاش می‌کنیم خانه عروسک‌های بومی و محلی فارس افتتاح شود.

وی اعلام کرد: برای اولین بار نمایشگاهی از آثار برگزیده اعضای کانون که در مسابقات بین‌المللی حائز مقام شدند برگزار خواهد شد و بیش از ۸۰ نقاشی در یک دهه گذشته که در اقصی نقاط دنیا جایزه کسب کرده به نمایش درمی‌آید. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ابراز تاسف از اينکه قبل از این ۱۰ سال متاسفانه آثاری به‌جا نمانده که به شکل کتاب و نمایشگاه درآید، بیان کرد: با همکاری پست فارس تمبر ۸۰ اثر چاپ شده است. 

وی به اجرای برنامه «کتاب من» ویژه اعضای مکاتبه‌ای کانون اشاره کرد و اسامی روزهای هفته ملی کودک را برشمرد و گفت: کودک صلح، بازی و نشاط، کودک باورهای دینی و معنویت، کودک خانواده آموزش و مهارت‌های زندگی، کودک امنیت بهداشت و سلامت جامعه، کودک کتاب هنر و ادبیات، کودک هویت میراث طبیعی و فرهنگی و کودک رسانه و فناوری‌های نوین عناوین هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰ است.

کامرانی از رونمایی سی‌دی قصه‌های صوتی که در استودیو کانون فارس به شکل تخصصی تولید شده است خبر داد و گفت: این قصه‌ها مورد استفاده کودکان و نوجوانان روشندل و علاقه‌مندان کتاب‌های گویاست.

به گفته او، در ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ به مناسبت یادروز حافط ارتباط تصویری بین حافظیه و قونیه در جهت تولید محتوا  برقرار می‌شود.

کامرانی رونمایی از ۲ جلد کتاب با عنوان «بستنی و تیروز» را به مناسبت هفته ملی کودک را از دیگر برنامه‌های کانون برشمرد و افزود: این کتاب‌ها درباره ۲ نوجوان است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. شهید علی‌اکبر توفیقی از کازرون و شهید علی‌اکبر علیشاهی از زرقان که خاطره آنان با همکاری شهرداری شیراز به شکل کتاب در آمده است.

وی در پایان اين نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا پیرامون سرنوشت مراکز شماره یک و دو کانون اعلام کرد: نمای مرکز شماره یک متناسب با معماری ایرانی اسلامی بازسازی می‌شود و اجازه تخریب این ساختمان را نمی‌دهیم چراکه قدیمی‌ترین ساختمان کانون در جنوب کشور است.

به گفته کامرانی، مرکز شماره یک مرغوب‌ترین مکان در جوار یک محور تاریخی و مهم‌ترین به لحاظ جغرافیایی است. به‌جای ساختمان مرکز شماره ۲ هم شهرداری شیراز یکی از فرهنگسراهای خود را در بلوار ارتش جایگزین کرده است اما به هیچ عنوان مانند مکان پیشین در جوار پارک ولی عصر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها