یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
«محفل فیلسوفان خاموش» شنیدنی شد

کتاب‌‌‌ صوتی «محفل فیلسوفان خاموش» با گویندگی محمد سلیمی از نشر «هرمس» از سوی سماوا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «محفل فیلسوفان خاموش» عنوان یکی از تازه‌‎ترین آثاری است که در قالب کتاب صوتی از سوی مجموعه سماوا تولید و منتشر شده است. خوانش این کتاب به عهده محمد سلیمی؛ مجری و نویسنده برنامه‌های تلویزیون است.
 
کتاب «محفل فیلسوفان خاموش» نوشته ویتوریو هوسله، فیلسوف و نویسنده ایتالیایی آلمانی است. این کتاب با ترجمه «کورش صفوی» از سوی انتشارات هرمس در سال 1387 روانه بازار شد و شامل نامه‌هایی است که به مدت دو سال میان دختری 11‌ ساله و استاد فلسفه دانشگاه اِسن آلمان رد و بدل شد. این دختر بعد از خواندن کتاب «دنیای سوفی» اثر یوستین گوردر، با پرسش‌های زیادی روبه‌رو شده و همین باعث می‌شود که نامه‌نگاری بین او و استاد دانشگاه شکل بگیرد. سوالات کودکانه دختر از پیچیده‌ترین مسائل فلسفی است. در این بین پروفسور، هوسله را وادار می‌کند تا در میان این نامه‌ها دست در دست نورای کنجکاو و مبهوت از مسیر هزارتوی فلسفه بگذرد و به پرسش‌های او پاسخ دهد.
 
نسخه صوتی «خاطرات احمد احمد» با خوانش مهدی طهماسبی رونمایی می‌شود
کتاب «خاطرات احمد احمد» به قلم محسن کاظمی هم یکی دیگر از آثاری است که نسخه صوتی آن از سوی سماوا آماده انتشار شده و قرار است روز چهارشنبه 14 مهرماه در آئینی که به‌صورت اینترنتی و Live برگزار می‌شود، از آن به‌صورت رسمی رونمایی شود. مهدی طهماسبی؛ گوینده و مجری که سال‌هاست در رادیو فعالیت می‌کند، خوانش این کتاب را برعهده دارد.
 
احمد احمد که از مبارزان دوره پهلوی دوم است، بیش از 70 ساعت مصاحبه کرد و محسن کاظمی بیش از دو سال وقت گذاشت تا ماحصلش این کتاب شد. روایت حاضر، خاطرات تلخ و شیرینی است از کسانی که برای رسیدن به فجر، بهایی سنگین پرداختند. کار نگارش این کتاب که چهار سال به طول انجامید، با مصاحبه‌های طولانی احمد احمد، در تابستان 76 آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها