پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
صدور گواهینامه آموزشی برای شرکت‌کنندگان جشنواره رضوی در لنده

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده از صدور گواهی آموزشی برای کارکنان شرکت‌کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنده با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: با رایزنی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، به کارمندان دستگاه‌های اجرایی که از مشارکت‌کنندگان در جشنواره رضوی باشند، معادل ۲۸ ساعت آموزشی اختصاص داده شده و برای آن‌ها گواهینامه آموزشی صادر می‌شود. 
​​​
 سیدزکریا تقوی نژاد اظهار داشت: این جشنواره در سال‌های گذشته با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه اطهار به‌ويژه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا(ع) از طریق مطالعه سیره ایشان در سطح کتابخانه‌های عمومی برگزار شده است.

وی افزود: یازدهمین دوره این جشنواره در سال ۱۴۰۰ با برگزاری در گروه‌های سنی مختلف و در نظرگیری بخش‌های متنوع و جذاب و راه‌اندازی پویش‌های کتابخوانی ویژه فرهنگ رضوی و مهدوی در حال انجام است.

تقوی نژاد، ضمن اشاره به اقدامات گسترده این اداره در جشنواره رضوی بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت حداکثری و معرفی جشنواره در دستور کار قرار گرفته است و اتفاق ویژه در این راستا تعامل با واحد آموزش و پژوهش‌های آینده‌نگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بود که در نهایت به صدور گواهینامه آموزشی برای کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان انجامید که در روند برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشند.

وی ضمن درخواست همراهی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و علاقه‌مندان به فرهنگ اهل بیت(ع) در شهرستان، افزود: استقبال شایسته و حداکثری از فراخوان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره کتابخوانی کشور، منجر به افزایش سرانه مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد شد و بار دیگر ثابت می کند می‌توان از فضای مجازی و بستر الکترونیک در راستای اهداف والای الهی استفاده مناسبی کرد.

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی در بستر الکترونیک با ارائه شش عنوان کتاب برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال تا آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، در قالب‌های نقاشی، پویش کتاب، داستان کوتاه، شعرسرایی، قصه‌گویی، موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، انیمیشن، خط نوشته، پوستر و نیز انتشار منابع مرتبط با موضوع جشنواره، تهیه و به‌صورت الکترونیکی در سامانه مسابقات الکترونیکی کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها