سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
برگزیدگان دومین سوگواره‌ی مداحی و مرثیه‌خوانی «العطش» خوزستان معرفی شد

برگزیدگان دومین سوگواره‌ی مداحی و مرثیه‌خوانی «العطش» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خوزستان ، پس از بررسی و پالایش آثار ارسالی به دبیرخانه‌ی دومین سوگواره‌ی مداحی و مرثیه‌خوانی «العطش»، نفرات برگزیده‌ی این رویداد فرهنگی_هنری، از سوی امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان معرفی شدند.

بر اساس بیانیه‌ی هیئت‌داوران این سوگواره، در بخش مداحی (فارسی و عربی)، «جعفر صادق عطشان» 10 ساله از حمیدیه، «فروزان عبدالهی» 9 ساله از بستان، «حسین ساکی» 9 ساله از هویزه و «حسام‌الدین عبدالهی» 10 ساله از اهواز، موفق به کسب مقام برگزیده شدند.

بر پایه این گزارش،« امیرحسین شمخانی» 14 ساله از خرمشهر، «سیدمحمدباقر حسینی» 12 ساله از ملاثانی و «محمدرضا سبحانی»  13 ساله از اهواز، عناوین شایسته‌ی تقدیر این سوگواره را از آن خود کردند. در ادامه هیئت‌داوران، در بخش مرثیه‌خوانی اثری را شایسته‌ی کسب مقام برگزیده ندانست.

یادآوری می‌شود؛ دومین سوگواره‌ی مداحی و مرثیه‌خوانی «العطش»  در بخش مداحی در محورهای موضوعی «عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش، کودکان و کربلا، مرثیه‌خوانی‌های مرسوم و متداول، مداحی‌های محلی و بومی، امر به‌ معروف و نهی از منکر»، با شروع محرم در شهریور ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد و با معرفی برگزیدگان در هم‌زمان با اربعین حسینی به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها