سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
امکانات برای پایتختی کتاب اوز فراهم شود

نماینده شهرستان‌های لار، گراش، خنج، اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمات پایتخت کتاب شدن در اوز فرآهم است و مسئولان و دستگاه‌ها باید امکانات لازم را به وجود بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، حسین حسین‌زاده در جلسه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولین و هیئت اجرایی پایتخت کتاب اوز داشت، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پایتخت کتاب شدن تاکید کرد و افزود: سابقه فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در اوز و دو نوبت کسب عنوان شهر اول خلاق کتابخوانی در کشور و پرونده خوب اوز در این مسیر نشان از تلاش و هم‌افزایی و هم‌دلی و پشتکار این شهر فرهنگی و مسئولان فرهنگی و مروجان کتابخوانی دارد و مسئولان استان و شهرستان باید تمامی امکانات لازم را به وجود بیاورند و در این رابطه از تمامی ظرفیت‌ها نیز بهره ببرند تا ان‌شاءالله امسال شهر اوز به‌عنوان هفتمین «پایتخت کتاب ایران» معرفی شود.

به گفته نماینده شهرستان‌های لار، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی، مردم نیک‌اندیش و بزرگوار اوز همواره در امور آموزشی، فرهنگی و درمانی پیش‌قدم بوده‌اند و همه مسئولان باید تلاش کنند تا این شهر به عنوان یک شهر فرهنگی و با شهروندان فرهیخته به مردم ایران معرفی شود.

وی با تقدیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و مسئولان و کتابداران این شهرستان گفت: اقدامات و تلاش‌هایی که شما انجام می‌دهید، هرچند ثمره زودبازدهی همچون کسب پایتختی کتاب ایران را به دنبال دارد؛ اما نتیجه بزرگ آن را سال‌های آینده و در تربیت نسلی فرهیخته و فرهنگی -که هرکدام از آن‌ها یک استاد ارفعی خواهند بود- مشاهده خواهید کرد. مردم عزیز اوز، آرام اما وزین در حال حرکت به سوی تعالی و پیشرفت هستند و بنده به عنوان نماینده شما در مجلس، افتخار می‌کنم که خادم مردم این شهر باشم.

در این نشست -که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد- فرماندار، شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت اجرایی پایتخت کتاب، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و جمعی از معتمدین و خیرین حضور داشتند و در پایان مستند فعالیت‌ها و برنامه‌های دو سال گذشته در سالن سینما نمایش داده شد و فروغ هاشمی در مورد اجرای برنامه‌ها و زیرساخت‌هایی که به واسطه فعالیت‌های دبیرخانه پایتخت کتاب اوز و شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران در اوز ایجاد شده بود و همچنین فضای کتابخوانی در شهر و روستاها توضیحاتی ارائه داد.

به گفته هاشمی، شهرستان اوز در سال ۹۸ بعد از شیراز توانست عنوان شهر خلاق کتابخوانی را در کشور کسب کند و امیدوار است با نگاه ویژه مسئولان کشوری پس از چند دوره حضور و داشتن برنامه‌های مستمر و خوب کتابخوانی در هفتمین دوره بتواند عنوان پایتختی کتاب را کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها