یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
نشریه «شیرازه کتاب» نو شد

ماهنامه شیرازه کتاب در شماره جدید خود گزارشی از وضعیت این روزهای صنف نشر را ارائه می‌دهد؛ از حاشیه رفتن نخبگان گلایه و از سیادت بخشی به عنوان یک سیاست غلط انتقاد می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ ماهنامه اختصاصی کتاب و کتابخوانی «شیرازه کتاب» در شماره‌های جدید 54 و 55 در قالب یک مجلد با سرفصل‌های «خانواده نشر»، «پرونده ویژه»، «طعم کتاب» و «کافه شیرازه» به چاپ رسید.

در قسمت خانواده نشر، این ماهنامه گزارش‌ها و گفت‌و‌گوهایی با عناوین «آستین‌ها را باید بالا زد»، «انسان 250 ساله یک نظریه جدی است» و «سختی کار فرهنگی علیه اسرائیل در ایران» را در خود جای داده است.

گفت‌وگو با محمد شیخلر، عضو موسسه ایمان جهادی و انتشارات صهبا و گفت‌و‌گو با نادر قدیانی با نام «اکنون زمان روایت است» ازجمله مصاحبه‌هایی است که می‌توان در سرفصل «خانواده نشر» مطالعه کرد.
 
در بخش «پرونده ویژه» این شماره جدید از شبرازه کتاب، گزارشی از تشکل‌های فعال حوزه نشر، پشت پرده سیادت بخشی به یک جریان خاص در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگاهی به فراز و فرود جلسات شورای تشکل‌ها و اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از ابتدا تا امروز منتشر شده است؛ همچنین در این شماره، یک پرونده ویژه برای صنف مطلوب نشر در نظر گرفته شده است که با نام آرمان صنف می‌توانید آن را مطالعه کنید.
 
سرفصل طعم کتاب از انگیزه‌هایی برای نوشتن می‌گوید، این که علاقه‌مندان به کتاب چگونه می‌توانند داستان بنویسند؟ در این بخش می‌توانید نقد و بررسی کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» نوشته مرضیه رخش خورشید را بخوانید. داستانی که روایت دستان نجات بخش است.  همچنین روایت یک گذشته خونبار  را سیدعلی مرعشی در قالب کتاب صور مطرح کرده است.
 
 کافه شیراز آخرین سرفصل ماهنامه شیرازه کتاب است که مباحثی مانند حلقه های میانی و ترویج کتاب ، امید به تغییر در بازار نشر و هشت گره پیش روی دولت جدید را می توانید در این بخش مطالعه کنید. بخش هایی مانند زمین صنعت نشر سنگلاخ و ناهموار است و یادداشت میثم رشید مهرآبادی خبرنگار و نویسنده با عنوان «برسد به دست آقای معاون فرهنگی وزیر» از بخش های دیگر این سرفصل هستند.
 
شیرازه کتاب با صاحب‌امتیازی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و مدیر مسئولی یاسر احمدوند، معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود و آخرین شماره آن با قیمت 40 هزار تومان روی دکه رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها