جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کتاب عکس «اربعین» به‌زبان اسپانیایی رونمایی شد

با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در موسسه خیریه نسیم قم از کتاب عکس «اربعین به‌ زبان اسپانیایی» رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، به‌ همت موسسه خیریه نسیم از کتاب عکس «اربعین به‌ زبان اسپانیایی» که از سوی انتشارات فانوس دریا به چاپ رسیده است، در این موسسه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) رونمایی شد.

رمضانی گفت: اربعین فقط یک آیین مذهبی نیست و نباید تنها از یک منظر به‌آن‌نگاه کرد؛ چراکه نمی‌توان همه ابعاد آن را درک کرد.

وی بیان کرد: عکاسان به‌ سهم خود توانستند برخی از حقایق اربعین را به‌ نمایش بگذارند و این در جای خود بسیار ارزشمند است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: هرکدام از هنرمندان از یک زاویه، اربعین را معرفی کردند، که برای فهم دقیق‌تر از این پدیده عظیم الهی که خود حضرت حق آن را مدیریت می‌کند، مقدمه‌ای به‌شمار می‌آید.
 
وی یادآور شد: کتاب عکس اربعین بخشی از حقیقت این پدیده ماندگار، جهانی‌ و بین‌المللی که می‌توانیم از آن به‌ عنوان یک مقدمه ظهور و حرکت جهانی نام ببریم.

در ادامه احمد ظهرابی، فعال حوزه رسانه و عکاس خبری افزود: درسال ۱۳۹۷ برای برگزاری نمایشگاه اربعین، ویژه کشورهای اسپانیایی زبان فراخوان ارسال آثار مصور مربوط به‌راهپیمایی اربعین ارسال شد و ۶ هزار عکس را جمع‌آوری کردیم که در نهایت ۱۱۰ عکس انتخاب شد و نمایشگاه‌هایی نیز در چند کشور اسپانیایی زبان برپا شد.
 
این عکاس خبری گفت: پس از دریافت آثار از ۳۰ هنرمند عکاس، آثار ۲۱ تن در این کتاب گنجانده شد و امیدواریم با انتشار این کتاب بتوانیم، تبلیغی برای امام حسین (ع) ‌و فرهنگ تشیع داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها