چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
رادیو فرهنگ نشر کتاب‌های دفاع مقدس را در «سطرهای ناخوانده» بررسی می‌کند

برنامه رادیویی «سطرهای ناخوانده» در هفته بزرگداشت دفاع مقدس، به‌صورت ویژه با موضوع معرفی کتاب‌های حوزه دفاع‌مقدس به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مهدی داد‌جو؛ مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برنامه‌های این گروه در هفته دفاع مقدس گفت: ویژه برنامه «‌سطرهای ناخوانده» با هدف توجه به اهمیت حفظ و گرامیداشت خاطرات شهیدان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با شهیدان و قهرمانان ایران اسلامی تازه‌های نشر در حوزه دفاع مقدس را معرفی و با حضور کارشناسان این آثار نقد و بررسی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: بسیاری از متولدین سال‌های پس از جنگ  که دوران دفاع مقدس را لمس نکرده بودند و از خاطرات و مخاطرات آن دوران، تصاویر بسیار کمرنگی در ذهنشان دارند، با خواندن خاطرات رزمندگان و ازادگان، روایت افرادی که آن‌ دوران  را  تجربه کردند و کتاب‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم درباره دفاع مقدس نوشته شده و بسیاری از آن‌ها در قالب فیلم به تصویر کشیده شده‌اند به آشنایی نسبی با آن مقطع از تاریخ دست یافتند امروز نیز این کتاب‌ها می‌تواند نسل جدید را با فرهنگ ایثار ‌وشهادت آشنا کند.
داد‌جو افزود: در این برنامه بخش‌های گوناگونی چون مصاحبه، موسیقی، پیامک و دعوت از کارشناسان برجسته که به تحلیل کتاب‌ها می‌پردازند تدارک دیده شده است.
 
مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره تنوع در معرفی کتاب‌های این حوزه گفت: هفته دفاع مقدس برای همه ما یادآور هشت سال ایثار و ایستادگی و مقاومت مردم غیور ایران و رزمندگانی است که از جان و مال خود برای دفاع از خاک این مرزوبوم مایه گذشتند اما کودکان و نوجوانان ما بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسند. براین اساس هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است که با معرفی کتاب‌های منتشر شده در این حوزه، بچه‌ها را با وقایع دوران دفاع مقدس که بخشی از تاریخ کشورمان را تشکیل می‌دهد آشنا کنیم بنابراین در این برنامه  تعدادی از کتاب‌های مناسب برای این گروه سنی هم معرفی می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این برنامه افزود: معرفی ناشران برجسته دفاع مقدس و گفت‌و‌گو‌با نویسندگان شاخص این حوزه ازجمله مهم‌ترین بخش‌های برنامه «سطرهای ناخوانده» است. در این برنامه دو بخش تولیدی هم در نظر گرفتیم که در «کتاب خوان» کتاب‌های شاخص با شیوه‌ای متفاوت معرفی می‌شود و رضا فرخی تولید آن را برعهده دارد و بخش دیگر با عنوان «‌داستانستان» است که در این بخش  «حسین شفیعی» هر روز یک داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس ‌را روایت می‌کند.

گفتنی است؛ برنامه «سطرهای ناخوانده» را در هفته دفاع مقدس(۳۱شهریور تا ۶ مهرماه) از ساعت 17 تا 18 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها