سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
نحوه نصب قفسه‌بندی پیچ و مهره‌ای فلزی چگونه است؟

کارشناسان ما در مجموعه فضاسازان امین با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با نحوه نصب و اجرای یکی از قفسه فلزی موجود در شرکت خود، یعنی قفسه پیچ و مهره‌ای آشنا کنند. با ما همراه باشید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ برای هر یک از انبارهای مواد غذایی، دارویی، لاستیک فروشی، رنگ و ... قفسه‌بندی‌های مختلفی وجود دارند که افراد متناسب با نیاز خود و کاربری آن انبار، اقدام به انتخاب و خرید قفسه بندی مورد نظر می‌کنند. هر یک از این قفسه بندی ها در انواع قفسه بندی راک، قفسه پیچ و مهره ای، قفسه بندی درایوین راک، نیم طبقه پیش ساخته یا مزنین و ... بوده که دارای ویژگی ها و کاربردهای خاص خود می باشد.

علاوه بر آن هر یک از انواع قفسه های فلزی باید طبق استانداردهای خود نصب و اجرا شوند تا احتمال بروز حادثه به حداقل ممکن برسد.

کارشناسان ما در مجموعه فضاسازان امین با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با نحوه نصب و اجرای یکی از قفسه فلزی موجود در شرکت خود، یعنی قفسه پیچ و مهره‌ای آشنا کنند. با ما همراه باشید.

قفسه‌بندی پیچ و مهره ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟
قفسه بندی پیچ و مهره ای یا Shelving Bolt And Nuts یکی از انواع قفسه بندی می باشد که بسیار رایج است. از این نوع قفسه بندی برای ذخیره سازی کالا و اجناس کم حجم استفاده می شود و بیشتر در فروشگاه ها و مراکز آموزشی دیده می شود. این قفسه بندی بسیار مقاوم است و نصب و اجرای ساده ای نیز دارد. این قفسه بندی یکی از کاربردی ترین انواع قفسه بندی است که در بازار وجود دارد.
 
کاربردهای استفاده از قفسه بندی پیچ و مهره ای
مهم ترین کاربردهای قفسه بندی پیچ و مهره ای به شرح زیر می باشد:
نگهداری و بخش بندی ملزومات
ذخیره سازی ابزار
ذخیره سازی قطعات یدکی
کالا های ریز و کوچک
فروشگاه ها
مراکز اداری
مراکز آموزشی

قیمت قفسه‌بندی پیچ و مهره ای
قیمت قفسه بندی مشبک با توجه به اندازه، ابعاد، ارتفاع، عرض و طول مورد نظر شما برای محیط انبار تعیین می گردد. شما برای خرید و اطلاع از قیمت قفسه بندی پیچ و مهره ای می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارائه دهیم.

نکات مهم نصب قفسه‌بندی انبار
قبل از اینکه به آموزش نصب قفسه پیچ و مهره ای بپردازیم نکات مهمی هستند که به هنگام نصب انواع قفسه بندی باید مد نظر داشته باشید که در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم:
قفسه ها باید به گونه ای نصب شوند که به تمامی کالاهای مورد نیاز شما نظم را القا کنند.

قفسه ها باید به گونه محکم و دقیق نصب شوند که برای تمامی مشتری های موجود در منطقه ایمنی کامل را ایجاد کنند.
طراحی نصب قفسه باید به گونه ای باشد که سلامت کالاهای موجود به بهترین شکل ممکن تضمین شود.
 

روش نصب قفسه پیچ و مهره ای

مراحل نحوه نصب قفسه بندی پیچ و مهره‌ای فلزی
در مرحله اول نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی ابتدا باید 4 میله را روی زمین به صورت دقیق و صاف قرار دهید و به صورت کلی قفسه را روی دیوار تصور کنید، در صورتی که سوراخ های مورد نظر شما پس از بررسی و تصور کل قفسه به صورت دقیق یک شکل و دارای تناسب بودند می توانید ادامه دهید.
در مرحله دوم شما باید یک فاصله دقیق برای طبقه اول قفسه خود و زمین تعیین کنید، این فاصله باید دقیق و بسیار کم باشد، تا در صورتی که قفسه اول افتاد هیچگونه صدمه ای به محصولات مورد نظر شما وارد نشود، پس از تعیین فاصله سوراخ ها از ابتدای میله تا ارتفاع مورد نظر بشمارید.
در این مرحله پس از اینکه فاصله و یک شکل بودن را بررسی کردید باید قفسه ها را دو به دو روی سوراخ ها قرار دهید و با استفاده از پیچ و مهره ها به صورت دقیق با استفاده از یک آچار نصب کنید.
بعد از کلاف بندی کلی قفسه ها را در حالت ایستاده قراردهید و با دیوار تراز کنید و سپس کل قفسه ها را با پیچ و مهره سفت کنید.
مرحله آخر نکته اصلی نصب قفسه بندی پیچ و مهره ای فلزی است، شما باید پس از نصب هر قفسه از هم تراز بودن آنها با یکدیگر مطمئن شوید تا در صورت مشکل آنها را در همان لحظه تغییر دهید.

در انبارداری باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
علاوه بر اینکه نحوه نصب انواع قفسه فلزی از نکات مهم در انبار می باشد، نکته دیگری که باید به آن نیز توجه داشته باشید، روش صحیح انبارداری می باشد.
قفسه بندی های فلزی ابعاد بزرگی دارند که ممکن است به هنگام پیدا کردن محصولات مختلف در آن با مشکل رو به رو شوید. از این رو بهتر است با روش صحیح انبار داری نیز آشنا شوید تا در انبار فعالیتی آسوده و راحتی داشته باشید.

آموزش روش انبارداری
در هنگام آموزش روش انبارداری باید توجه شود که چند روش موثر برای این کار وجود دارد تا بتوان به انبارداری نوین دست یافت:
مشخص نمودن محل نگهداری کالا و قرار دادن کالا در همان مکان
طبقه بندی کالا و چیدمان درست آن بر اساس ضوابط انبارداری
چسباندن برچسب های شناسایی بر روی اقلام موجود در انبار
محافظت درست و اصولی از کالای انبار شده در انبار

 
آشنایی با نکات مهم انبارداری

شرح وظایف انباردار در آموزش کامل انبارداری
برای این که یک انبار با مشخصه های کامل انبارگردانی داشته باشیم باید از یک انبار دار نیز استفاده کنیم. استخدام انباردار جزء اصولی است باید بسیار به آن دقت شود. یک انباردار باید دارای یک سری مهارت باشد که در زیر به آن میندازیم:
طبقه بندی درست اقلام تحویلی به انبار
ثبت همه مراحل ورود یا خروج کالاها به انبار
دریافت رسید در صورت تحویل کالا
مسئولیت انبارگردانی به صورت دوره ای
گزارشات دوره ای از انبار و تهیه ی موجودی
رعایت مقررات اصول انبارداری
نظارت دقیق بر کالا و حمل و نقل آن
خرید برای پروژه و تدارکات آن
امروزه با فن آوری های نوینی که در آموزش روش انبار داری پدید آمده است با استفاده از نرم افزارهایی به ثبت ورود و یا خروج کالا نظارت دقیقی به عمل می آید. برای استفاده از این گونه نرم افزارهای انبارداری می توان به سادگی از اطلاعات موجود در یک انبار را کنترل نمود. اما برای این کار به یک سری از امکانات پایه نیاز است مانند:
کد گذاشتن بر روی کالاها و نگهداری این اطلاعات
تعریف انبار و معین نمودن حد دسترسی افراد به قسمت‌های انبار
مدیریت اسناد انبار
در آموزش روش انبارداری باید از بهترین روش ممکن در آموزش سیستم انبارداری استفاده شود تا حتی المقدور از پیش آمدن مشکلات و بروز اشکال جلوگیری شود.

خرید انواع قفسه بندی فلزی از مجموعه فضاسازان امین
اگر به دنبال خرید انواع قفسه بندی انبار با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید، ما به شما مجموعه فضاسازان امین (www.fazasazanamin.com) را معرفی می‌کنیم.

شرکت قفسه بندی فلزی فضاسازان امین با بیش از ۳۰ سال سابقه در امر مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع قفسه بندی فلزی پالت و پانل راک، راهرو باریک، پیچ و مهره ای، خود تغذیه (قفسه بندی صنعتی) و ... همراه با تجهیزات انبار و با بهره گیری از فناوری روز، ماشین آلات پیشرفته و تکیه بر تجربه متخصصین زبده مفتخر به ارائه طرحی نوین در انباری سازگار و سیستم قفسه بندی با کیفیتی بر‌تر، به بخش‌های مختلف صنعت کشور و صادرات به خارج از کشور گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها