دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
ورود «حال حیرت» لیلی گلستان به بازار کتاب

کتاب «حال حیرت» که شامل مجموعه‌ای از یادداشت‌های لیلی گلستان است، از سوی انتشارات حرفه هنرمند به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛  کتاب «حال حیرت» نوشته لیلی گلستان، به همت انتشارات حرفه هنرمند به بازار کتاب راه یافت. این کتاب شامل مجموعه‌ای منتخب از گفت‌وگوها و یادداشت‌های لیلی گلستان طی چند دهه‌ی گذشته است.

در پشت جلد کتاب آمده است: «شروع نوشته‌های من در مطبوعات به سال‌های 50-49 می‌رسد که اولین کتاب‌ام «زندگی جنگ و دیگر هیچ» از اوریانا فالاچی در انتشارات امیرکبیر منتشر شد. کتاب «حال حیرت» هم، باز همان نوشته‌ها و گفت‌وگوهایم در جراید است. تکه‌هایی از برخی گفتگوها را هم به دلیل طولانی بودن، گزینش کرده‌ام. نام کتاب را از یک غزل حافظ گرفتم:
عشق تو نهال حیرت آمد
وصل تو کمال حیرت آمد
بس غرقه حال وصل کاخر
هم بر سر حال حیرت آمد»

لیلی گلستان، مترجم، نویسنده و نگارخانه‌دار، در 23 تیرماه سال 1323 در تهران به دنیا آمد. در تاریخ 26 آبان ماه سال 1393 جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه(نخل آکادمیک) توسط سفیر دولت فرانسه در تهران به او اهدا شد.

«قصه‌ها و افسانه‌ها»، «اوندین»، «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری»، «گزارش یک مرگ»، «یونانیت»، «مصاحبه با مارسل دوشان»، «حکایت حال، مصاحبه با احمد محمود»، «شش یادداشت برای هزاره بعدی» و «زندگی در پیش رو» از آثار لیلی گلستان در حوزه ترجمه به شمار می‌آید.

کتاب «حال حیرت» نوشته لیلی گلستان، در 224 صفحه، به قیمت 69 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی انتشارات حرفه هنرمند به بازار کتاب راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها