دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
«ساز شکسته»؛ نبرد موسیقی و جنگ

کتاب «ساز شکسته» نوشته آکیرا میزوبایاشی و با ترجمه‌ای از محمدمهدی شجاعی از سوی نشر برج به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «ساز شکسته» نوشته آکیرا میزوبایاشی، با ترجمه محمدمهدی شجاعی و به همت نشر برج منتشر شد.

میزوبایاشی در «ساز شکسته» از انسان‌هایی می‌نویسد که موسیقی راه گریزشان از جغرافیایی است که به اجبار در آن ساکن‌اند و این نت‌ها هستند که پیوند دهنده انسان‌ها در مرزهای مختلف جهان است.

در توضیحی بر کتاب آمده که توکیو، سال ۱۹۳۸. رئی، پسر یازده ساله، در کمد پنهان شده و از در نیمه‌باز آن برای آخرین‌بار پدرش را می‌بیند. آتش جنگ آسیا را به کام خود کشیده است؛ از نگاه سیاست‌های توسعه‌طلبانه‌ی امپراتور، همه دشمن‌اند و پدرِ رئی -که ویولنیست است- از این قاعده مستثنا نیست؛ پدر به‌همراه چهار عضو دیگر گروه موسیقی‌ به جرم خیانت بازداشت می‌شود. ویولنی شکسته و زخمی ماندگار تنها یادگار‌های پدر است برای فرزندش.

آکیرا میزوبایاشی، نویسنده ژاپنی، 5 اوت 1951 به دنیا آمد. او که به دو زبان فرانسوی و ژاپنی می‌نویسد، فارغ‌التحصیل رشته زبان و تمدن‌های خارجی توکیو است. میزوبایاشی که از سال 1989 در دانشگاه صوفیای توکیو تدریس می‌کند، زبان فرانسه را در مونپلیه آموخته است.

کتاب «ساز شکسته» نوشته آکیرا میزوبایاشی، در 200 صفحه، به قیمت 62 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه محمدمهدی شجاعی از سوی نشر برج به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها