یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
«گاهِ نقد» به پله هفتم رسید

هفتمین شماره ماهنامه «گاهِ نقد» با پرونده‌ای درباره رمان دینی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این شماره در گفت‌وگو با احمد شاکری، علی‌اصغر عزتی‌پاک و کامران پارسی‌نژاد به وضعیت رمان‌های دینی پرداخته شده است.

سرمقاله این شماره را حسین زحمتکش زنجانی با عنوان «داستان داستان‌نویسی ایران» نوشته است که در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «نویسنده‌ی داستان به عنوان کنشگر، در نهایت خودش به سوژه‌ی داستان تبدیل می‌شود و این همانی است که برخی اندیشمندان از آن با عنوان متنی شدن سوژه در داستان یاد می‌کنند.»
 
همچنین در این شماره به بررسی و نقد کتاب‌های مانند «برادر انگلستان»، «مستوری»، «ارتداد»، «طریق بسمل شدن»،‌ «هرس»، «ر ه ش»، «کافه پیپ» و «هیچ دوستی به‌جر کوهستان» پرداخته شده است.

«گفتار»، «جستار»، «نوشتار»، «هشدار»، «دیدار»، «نقدوار» و «پیوست» بخش‌های گوناگون این شماره هستند که هرکدام از زاویه‌ای متفاوت به رمان دینی و ویژگی‌های آن و نمونه‌های مختلف در آینۀ کتاب‌ها نگریسته‌اند.
 
هفتمین شماره ماهنامه «گاهِ نقد» به مدیر مسئولی مهدی حسین‌زاده‌یزدی و سردبیری حسین زحمتکش زنجانی در 288 صفحه و به‌بهای 60 هزار تومان راهی کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌ها شده است.

این مجله به همت سامانه کارشناسی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با توجه به خلأ موجود در نقد تخصصی حوزه‌های مختلف کتاب تدوین و در حوزه‌های گوناگون ادبیات داستانی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، زبان فارسی و درست‌نویسی، روان‌شناسی و دین عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها