دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
«گزارشِ گمان‌شکن» به بازار کتاب سپرده شد

کتاب «گزارش گمان‌شکن» نوشته علی شمس به همت نشر نیماژ راهی کتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «گزارش ِ گمان‌شکن» نوشته علی شمس از سوی نشر نیماژ و در مجموعه کتاب بوف روانه بازار کتاب شد.
 
در بخشی معرفی این کتاب آمده است: «با توجه به مرده بودن بازیگر نقش مکمل و در صورت سرتق‌بازی و دبه کردن سایر بازیگران، علی شمس به عنوان صاحب سمج اثر باید به شهر خوی رفته و سنگ را از روی قبر کنار زده و به اعجاز قلم فواد ثریا این بازیگر قدرندیده‌ی به عافیت نرسیده‌ی داغ موفقیت به دل مانده را از گور بیرون بکشد و برای بازی در این نقش راضی کند. استخوان‌هاش احتمالا به خوابیدن روی شانه خو گرفته باشند ولی کار چندان هم سخت نیست. علی شمس می‌تواند اسکلت فواد ثریا را به تربت شمس تبریزی -که سه کیلومتر آن ورتر از قبر وی واقع شده- قسم سفت و سخت بدهد و با دستمزدی چشمگیر ولی معنوی او را برای بازی در این نقش راضی کند.»
 
در پشت جلد «گزارش گمان‌شکن» می‌خوانیم: «علی شمس پیشتر و بیشتر از آنکه به عنوان داستان‌نویس شناخته شود، در جایگاه نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر، توانسته است ذوق و قریحه‌ی ادبی و هنری خود را به مخاطبانش بپشاند. گزارش گمان‌شکنِ علی شمس از مرگ فواد ثریا هم در کشاکش نمایش‌نامه‌شدن یا رمان‌شدن پیچ‌وتاب می‌خورد. پیچ‌وتابی بازیگوشانه که پر است از ابتکارهای روایی.»

علی شمس؛ نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر، متولد سال 1364 است. «قلعه انسانات»، «شب دشنه‌های بلند»، «مخاطب خاص» و «داستان‌های میان رودان» از جمله آثاری است که شمس روی صحنه برده است.

کتاب «گزارش ِ گمان‌شکن» نوشته علی شمس، در 162 صفحه، به قیمت 39 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر نیماژ روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها