شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
نگاه تفسیری و انتقادی به ابن سینا این هفته در شهر کتاب

بیست‌وهشتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور با عنوان «نگاه تفسیری و انتقادی به ابن سینا» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به تازگی کتاب «ابن سینا، مجموعه مقالات تفسیری و انتقادی» با گردآوری پیتر آدامسون و باترجمه‌ احمدعسگری و همکاران به همت بنیاد بوعلی سینا و انتشارات ترجمان منتشر شده است.

این کتاب متشکل از چهارده مقاله‌‌ تفسیری و انتقادی است که به قلم ابن‌سیناپژوهان برجسته معاصر مانند دیمیتری گوتاس، دگ نیکولاس هسه، رابرت ویزنووسکی، پیتر پورمن و آموس برتولاچی نگاشته شده است.

مقالات این کتاب تمامی موضوعات این حیطه را، از زندگی و زمانه‌ ابن سینا گرفته تامنطق، معرفت‌شناسی، طب، فلسفه و الهیات دربرمی‌گیرند. همچنین سه فصل نهایی به تاثیر ابن سینا در فرهنگ‌های یهودی، مسیحی و اسلامی اختصاص یافته است.

این مقالات در پی ارائه تصویری مقدماتی و شناخته شده از ابن سینا نیستند، بلکه بیشتر بر آن جنبه‌هایی از اندیشه او متمرکزند که کمتر درباره‌ آنها پژوهشی صورت گرفته است. بنابراین، این کتاب، بیش از آن‌که مروری بر تحقیقات پیشین این حیطه باشد، حوزه‌هایی نو را برای پژوهش‌های آینده معرفی می‌کند.

بیست‌وهشتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۱ صبح با عنوان «نگاه تفسیری و انتقادی به ابن سینا» اختصاص دارد که با حضور محمدجواد اسماعیلی، احمد عسگری، ایمان خدافرد، سینا سالاری و شایان الهامی به صورت مجازی پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها