شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
«خاطره استانبول»؛ روایتی تاریخی در ژانر جنایی

رمان «خاطره استانبول» نوشته احمد امید و با ترجمه‌ای از عارف جمشیدی، به همت نشر ثالث منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «خاطره استانبول» نوشته احمد امید و با ترجمه عارف جمشیدی، از سوی نشر ثالث به کتاب‌فروشی‌ها رسید.
 
احمد امید در «خاطره استانبول» علاوه بر روایت داستان‌هایی از شهر استانبول، تاریخ این سرزمین را در ژانر جنایی به تصویر می‌کشد. هفت پادشاه، هفت مکان تاریخی و هفت جنایت در هفت روز در این رمان روایت می‌شود.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «منظرۀ شهر را از دریا نظاره‌گر بودیم. استانبول مه‌آلود... دریایی پــوشیـده از مــه... و ابـرهای سفیــدی که عـرشۀ قایـقمان را درنـوردیـده بـودنــد. تنــها گنبدهای ایـاصوفیـا دیــده می‌شــد، منـاره‌های سلطان‌احمـد و برج‌های قصـر تـوپـکاپــی. گویـی شهر برجایش استوار بود بی‌هیچ گزندی و رذالتی. طبیعت در توده‌ای از ابرهای سفید پنهان شده بود و شهر ما همانند رؤیایی شیرین قبل از طلوع آفتاب، چون ابری جادویی و افسانه‌ای زیبا، به‌سان شهری تازه تأسیس و آغازی دوباره، جوان، پرامید و زیبا بود.»

احمد امید؛ نویسنده و شاعر اهل ترکیه، متولد 12 جولای 1960 است. او بیشتر به خاطر رمان‌های جنایی‌اش شناخته می‌شود.

رمان «خاطره استانبول» نوشته احمد امید، در 681 صفحه، به قیمت 110 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه عارف جمشیدی، از سوی نشر ثالث به بازار کتاب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها