سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
نشست روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار در فضای مجازی برگزار می‌شود

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت 27 شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار، نشست گرامی‌داشت این روز را با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی در فضای مجازی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این مراسم -که شنبه 27 شهریورماه از ساعت 14:00 تا 16:00 برگزار خواهد شد- محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حسن انوری، چهره ماندگار و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی اصغر شعردوست، نویسنده، ادیب و سفیر سابق ایران در تاجیکستان، مسرت واجد، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اسلامی بهاولپور پاکستان و سید علی اصغر میرباقری‌فرد، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان به ایراد سخن خواهند پرداخت.

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی همواره مورد عنایت و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده و هست. از این رو روز بیست‌وهفتم شهریور، سالروز درگذشت استاد محمدحسین شهریار، شاعر معاصر ایرانی به عنوان روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

 

 این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

پخش می شود.

 همچنین این نشست در صفحات انجمن در نشانی‌های زیر نیز پخش خواهد شد:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها