سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
«سولاریس»؛ پرفروش‌ترین کتاب استانیسلاو لم

کتاب «سولاریس» نوشته استانسیلاو لم و با ترجمه‌ای از فرمهر امیردوست، به همت انتشارات کتابسرای تندیس به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «سولاریس» نوشته استانسیلاو لم، با ترجمه فرمهر امیردوست، از سوی انتشارات کتابسرای تندیس و در مجموعه شاهکارهای علمی- تخیلی منتشر شد. این کتاب نخستین‌بار در سال 1961 به چاپ رسیده است.

در خلاصه‌ای از این کتاب آمده که کری کلوین به سياره سولاريس می‌رود تا اقيانوسی را بررسی کند که تمام سطح آن را پوشانده است؛ اما در عوض با خاطره‌ای دردناک رودررو می‌شود: تجسمی زنده از معشوقش که سال‌ها پيش مرده است. سپس می‌فهمد دانشمندانی هم که مشغول مطالعه سياره هستند به بلايی مشابه دچار شده‌اند. احتمالا چنين اتفاقی زير سر اقيانوس سولاريس است؛ موجودی يگانه و يکپارچه که معلوم نيست که چه هدف و مقصودی دارد… اما هر هدفی که داشته باشد باعث می‌شود دانشمندان به جای آن‌که دنيای بيرون را بشناسند، به شناخت خود بپردازند.
 
استانسیلاو لم؛ نویسنده لهستانی متولد 12 سپتامبر سال 1921 است. وی که نویسنده‌ی آثار علمی- تخیلی بود، بیشتر شهرتش را با نوشتن رمان سولاریس به دست آورد و این اثر شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب استانیسلاو لم است که تاکنون به بیش از 25 زبان ترجمه شد. آندری تارکوفسکی، کارگردان روس در سال 1971 فیلمی اقتباسی از سولاریس ساخت. لِم 27 مارس 2006 درگذشت.

«سفرهای ستاره‌ای»، «سولاریس»، «خاطرات پیدا شده در وان حمام»، «شکست‌ناپذیر»، «سایبریاد: افسانه‌های عصر سایبرنتیک»، «ناکامی» و «زنجیره اقبال» از آثار این نویسنده به شمار می‌آیند.
 
کتاب «سولاریس» نوشته استانسیلاو لم ، در 216 صفحه، به قیمت 60 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه فرمهر امیردوست، از سوی انتشارات کتابسرای تندیس به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها