دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
«تصویر آخر»؛ روایتی تازه از اوتیسم

رمان «تصویر آخر» نوشته لیلا دارابی از سوی نشر پیدایش به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «صفحه آخر» نوشته لیلا دارابی به همت نشر پیدایش چاپ و در بازار کتاب منتشر شد. این رمان روایتی ساده، قابل درک و باورپذیر از اوتیسم و چگونگی رویارویی با این مساله از سوی خانواده و جامعه را به تصویر می‌کشد.
 
در توضیحی بر این کتاب آمده است؛ آیت اوتیسم دارد. پدر اما هنوز با این مساله کنار نیامده و حتی اجازه نداده آیت از آموزش‌های بچه‌های خاص استفاده کند. مادر چهار سالی است که آنها را ترک کرده و از آن به بعد، بیشتر مسئولیت آیت به عهده یلدا خواهر 16 ساله‌اش -که فقط یک سال از او بزرگ‌تر است- گذاشته شده است؛ اما این مسئولیت باعث می‌شود که یلدا مجبور شود از فعالیت‌های مورد علاقه‌اش محروم شود. وقتی آیت بر اثر یک حادثه به دارالتأدیب می‌افتد، یلدا متوجه بسیاری از مسائل می‌شود و از همه مهم‌تر، راز بزرگ زندگی‌شان است که پدر و مادر سال‌هاست از او پنهان کرده‌اند.

در برشی از رمان می‌خوانیم: «دیگر نمی‌خواهم به این چیزها فکر کنم؛ به گذشته‌ی مامان‌نرگس؛ به اینکه آن روزی که مسابقه داشتیم، اگر مامان‌نرگس یک نفر دیگر را جای خودش برای پرستاری از گلین‌خانوم می‌گذاشت، این اتفاق‌ها الان جور دیگری می‌افتاد. هرچند شاید نمایشگاه هم به این خوبی برگزار نمی‌شد، هیچ‌کس آیت را نمی‌دید؛ هیچ‌کس هم توانایی‌اش را نمی‌شناخت. کسی چه می‌داند شاید قسمت همین بود که آن روز مامان‌نرگس به تلفن‌های من جواب ندهد و هرچه به بابا زنگ بزنم، یکی دائم پشت خط بگوید: مشترک موردنظر در دسترس نمی‌باشد.»
 
رمان «صفحه آخر» نوشته لیلا دارابی، در 208 صفحه، به قیمت 52 هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز از سوی نشر پیدایش منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها