یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
پایان جشنواره شعر رضوی در مناطق شمالی استان فارس

آیین پایانی جشنواره شعر رضوی مناطق شمالی استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید و دبیر دومین جشنواره استانی شعر رضوی منطقه شمال فارس در آیین پایانی دومین جشنواره استانی شعر رضوی منطقه شمال فارس گفت: سرودن اشعار آیینی یکی از مباحثی است که فرهنگ دینی و سنت‌های آن را زنده نگه داشته و در دوران گذشته این اشعار باعث رشد و تعالی فرهنگ دینی شده است.

فاطمه‌السادات رسولی، افزود: همواره سروده‌هایی با درونمایه مدح و ثناى اهل‌بیت، گفتمان و ارزش‌های دین مقدس اسلام و کرامات و فضائل این خاندان جلیل‌القدر، مقدس و نماد احسان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید ادامه داد: دبیرخانه دومین جشنواره شعر رضوی، محورهای جشنواره را ابعاد نورانی زندگی حضرت امام رضا (ع)، در وصف و فراق حضرت امام رضا (ع)، سفر تاریخی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا طوس، حضرت امام رضا (ع) و جهان اسلام، حضرت امام رضا (ع) و عدالت‌خواهی و اثرگذاری امروزی بارگاه قدسی حضرت امام رضا (ع) و مشهد مقدس در جنبه‌های گوناگون زندگی مردم، دانست.

دبیر دومین جشنواره‌ شعر رضوی شمال استان فارس با اشاره به حضور شاعران برجسته در دومین جشنواره شعر رضوی منطقه شمال فارس، همه آثار دریافتی را دارای ارزش معنوی، کیفیت بالا و جایگاه ویژه‌ای برشمرد و یادآور شد: شعر در شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ دینی ما جایگاه والایی دارد.

رسولی جشنواره شعر رضوی را رویداد مهم و غنی فرهنگی خواند و حضور پررنگ شعرای منطقه را از رخدادهای دومین دوره جشنواره دانست که به همبستگی آن‌ها می‌انجامد و بیان کرد: فراخوان این جشنواره در تیرماه سال جاری منتشر شد که پس از پایان مهلت ارسال آثار، 100 سروده از 35 شاعر از 9 شهرستان منطقه شمال فارس به دبیرخانه رسید.

وی با بیان اینکه نادر فخرآور و محمدحسین اقلیدی داوری این جشنواره را بر عهده داشتند، گفت: جشنواره‌های شعر همیشه از حساسیت بالایی برخوردار هستند و شرایط ویژه کرونایی امسال هم این سختی را دو چندان کرد؛ هرچند داوران جشنواره با دقت زیاد پس از خوانش چند باره اشعار فرستاده شده، سروده‌ها را بر پایه ویژگی‌های شعری بررسی و 5 تن را برگزیدند.

یادآوری می‌شود، آیین پایانی دومین جشنواره استانی شعر رضوی شمال فارس، امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بر بستر مجازی برگزار شد.

به نظر داوران تمامی اشعار قابل تقدیر بوده اما در مجموع در بخش کلاسیک مقام اول به هاشم همتی از شهرستان اقلید، مقام دوم به خانم جهان‌بین از دشت مرغاب و مقام سوم را ژیلا نظری از آباده را به دست آوردند.

در بخش آزاد نیز راضیه جمشیدی از شهرستان اقلید مقام اول و سارا خلیفه مقام دوم مقام‌آوران این بخش بودند.

در این دوره از جشنواره شاعران ۹ شهرستان اقلید، آباده، ارسنجان، پاسارگاد، مرودشت، خرم‌بید، زرقان، بوانات و سرچهان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها