یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
آخرین اثر مرحوم علی صفایی حائری منتشر و رونمایی شد

کتاب «جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» آخرین اثر مرحوم علی صفایی حائری طی مراسمی به همت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و انتشارات لیله القدر در خانه موزه شهیدان زین الدین آخرین اثر علی صفایی حائری با عنوان «جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» رونمایی شد.

این کتاب شصت‌ویکمین اثر مرحوم حجت الاسلام علی صفایی حائری است و پیش‌بینی می‌شود ۱۵ اثر دیگر از این نویسنده شامل سخنرانی‌ها و دست نوشت‌های وی گردآوری و منتشر شود.

کتاب «جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» مجموعه‌ای از هفت سخنرانی استاد صفایی است که از سه فصل شامل عوامل ایجاد، نیازها و وظایف و نتایج جمع‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده است که که به روش‌های افزایش بهره‌وری در تشکل‌های فرهنگی و تربیتی می‌پردازد.

مرحوم علی صفایی حائری در سال ۱۳۳۰ در قم متولد شد. وی بر نگرش نظام‌مند به آموزه‌های دینی تاکید داشت و در بین نظام‌های اسلامی، معتقد به تقدم نظام تربیتی بر نظام‌های دیگر بود. کتاب‌های «مسئولیت و سازندگی»، «رشد»‌ و «صراط»، از جمله آثار مهم اوست. علی صفایی در ۲۲ تیر سال ۱۳۷۸ در سانحه تصادف درگذشت و پیکرش در گلزار شهدای علی بن جعفر قم به خاس سپرده شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:
«من وقتی این جمع‌ها را می‌دیدم بیشتر این فکر را می‌کردم که اول چه چیزی ما را جمع کرد؟ چه چیزی باعث می‌شود که ما باهم جمع شویم؟ دوم: در جمعمان چه بکنیم؟ و سوم چه کنیم که حاصل جمع ما در این جمع باروری و سرشاری بیشتری داشته باشد. روایت است که یدالله مع الجماعه دست خدا با جمعیت است. یعنی در جمعیت باروری‌هایی به وجود می‌آید که در تنهایی‌ها نیست و این باروری نتیجه آن دست اضافی، یعنی دست حق است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها