یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بازگشایی آرامگاه فردوسی و باغ‌موزه نادری پس از 70 روز

با تغییر رنگ کرونایی مشهد از قرمز به نارنجی، مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری همچون آرامگاه فردوسی و نادری بازگشایی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، بر اساس اعلام اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مجموعه‌های آرامگاه فردوسی، باغ‌موزه نادری و موزه بزرگ خراسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازدید عموم بازگشایی شدند.

این تصمیم در پی تغییر وضعیت رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در مشهد از قرمز به نارنجی اتخاذ شده است.

این مجموعه‌ها در لیست مشاغل گروه شماره ۲ قرار داشتند و در شرایط فعلی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان مشهد، بازگشایی آنها بلامانع اعلام شده است.

مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مشهد از ۱۵ تیر به دلیل تغییر رنگ‌بندی کرونایی مشهد به رنگ قرمز با محدودیت روبه‌رو بودند که پس از بیش از دو ماه تعطیلی از امروز می‌توانند فعالیت داشته باشند.

آرامگاه فردوسی به وسعت ۶.۵ هکتار در شمال‌غربی مشهد به سمت قوچان قرار دارد در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی، مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان قرار دارد. در ۵۰‌متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز مقبره الشعرای مشهد ساخته شده است که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال‌پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

آرامگاه و باغ موزه نادری نیز در باغی به مساحت حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد برای یادبود نادرشاه افشار بنا شده و پس از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آرامگاه فردوسی، بیشترین بازدیدکنندگان گردشگران در مشهد را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها