شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
رونمایی، معرفی و بررسی کتاب «تاریخ زبان‌های سامی»

کتاب «تاریخ زبان‌های سامی» نوشته اسرائیل ولفنسون از سوی انتشارات نگارستان اندیشه در کافه فلسفه نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست رونمایی، معرفی و بررسی کتاب «تاریخ زبان‌های سامی» نوشته اسرائیل ولفنسون با ترجمه جواد اصغری و مهدی برزگر که از سوی انتشارات نگارستان اندیشه در کافه فلسفه برگزار می‌شود.

در این نشست که دوشنبه 22 شهریور ساعت 18 جواد اصغری (مترجم)، احمدرضا قائم‌مقامی و مهدی مقدسی‌نیا حضور دارند و درباره این کتاب سخن می‌گویند.

«تاریخ زبان‌های سامی» کتابی دربرگیرنده زبان‌های سامی شاخه‌ای از خانواده زبان‌های آفریقایی است که از غرب آسیا سرچشمه می‌گیرند. بیش از 330 میلیون نفر در بیشتر مناطق غربی آسیا، و اخیرا در شمال آفریقا، به آن‌ها صحبت می‌کنند.
 
اسرائیل ولفنسون (1899-1980) نویسنده، مورخ و محقق اسرائیلی بود، بیشتر بخاطر کتاب‌ها و مطالعاتش به زبان عربی درباره قوم یهود در عربستان و زبانهای سامی مشهور بود. وی از یهودیان روسیه سفید است که زبان عربی را در مصر نزد مصطفی صادق الرافعی شاعر مشهور عرب فراگرفت و رساله دکتری خود را از دانشگاه مصر (الجامعه المصریه) به راهنمایی دکتر طه حسین دریافت کرد.

او سپس راهی آلمان شد و از دانشگاه ولفگانگ گوته دکترای دیگری گرفت و پس از بازگشت از آلمان دوباره در دانشگاه مصر به تدریس زبان‌های سامی پرداخت. اثر پیش رو اگرچه قدیمی است و در کنار آثار نولدکه و نیکلسون و دیگر شرق‌شناسان در این حوزه، جزو نخستین تلاش‌ها در زمینه زبان‌های سامی به شمار می‌آید اما وجود آن در فرایند مطالعاتی این حوزه ضروری می‌نماید. 

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در این نشانی @cafe_philosophique آنلاین ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها