شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
«هتل ایران و حسن و دیوِ راهِ باریکِ پشتِ کوه» منتشر شد

نمایش‌نامه «هتل ایران و حسن و دیوِ راهِ باریکِ پشتِ کوه» نوشته افشین هاشمی از سوی انتشارات نیلا به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «هتل ایران و حسن و دیوِ راهِ باریکِ پشتِ کوه» نوشته افشین هاشمی، توسط انتشارات نیلا به بازار کتاب راه یافت. این کتاب شامل دو نمایش‌نامه و شش بازیگر است.
 
در توضیحی از افشین هاشمی بر این کتاب آمده است که حسن برای عشق به راه می‌افتد. ما در این اثر واروی دراماتیک می‌زنیم؛ یعنی قصه‌ای داریم که در آن آدمی یک سفر را شروع می‌کند تا دیو را شکست دهد. دیو را شکست می‌دهد و پری را آزاد می‌کند. این فرم کلی است و ما می‌توانیم همین را اجرا کنیم. اما در نمایش ما دیو دیگر دیو نیست.

نکته قابل اهمیت در این نمایش موزون‌بودن یا به‌عبارتی ریتم کار است. برای من مهم این است که بازیگر بتواند در ریتم مورد نظر کلام نمایشی قرار بگیرد و قافیه‌داربودن مصرع‌ها و اشعار در اولویت بعدی قرار دارد. مهم‌ترین مساله مورد نظر من ریتم و اطلاعات دراماتیک و تبدیل آنها به دیالوگ بود.
 
افشین هاشمی؛ کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نوازنده، 20 مهر سال 1354 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی از دانشگاه صنعت نفت آبادان و رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.
 
کتاب «هتل ایران و حسن و دیوِ راهِ باریکِ پشتِ کوه» نوشته افشین هاشمی، در 148 صفحه، به قیمت 25هزار تومان، در قطع جیبی و جلد شومیز از سوی انتشارات نیلا به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها