شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
«دختر گم‌شده» در بازار کتاب دیده شد

رمان «دختر گم‌شده» نوشته آن اورسو و با ترجمه نیوشا ایمانی به همت نشر صاد به بازار کتاب راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «دختر گم‌شده» نوشته آن اورسو، با ترجمه‌ای از نیوشا ایمانی از سوی نشر صاد و در گروه داستان نوجوان در این نشر به کتاب‌فروشی‌ها رسید.
 
«دختر گم‌شده» روایتی‌ست از دو خواهر به نام‌های آیریس و لارک -دوقلوی هم‌سان- که هرکدام خصلت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. این دو از لحظه تولد هیچ‌گاه جدا از یکدیگر نبودند اما اگر اتفاق و یا تصمیمی موجب دوری این دو از هم شود، چه خواهد شد؟
 
در توضیحی بر این اثر آمده که وقتی قرار است آنها وارد کلاس پنجم شوند. تصمیم گرفته می‌شود که هرکدام به یک کلاس فرستاده شوند. چیزی در هردو آن‌ها شکسته می‌شود. آیریس اعتماد به نفس سابق را ندارد؛ لارک وقتی در مدرسه با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود، خودش را می‌بازد و درعین‌حال، اتفاق عجیبی در شهر اطراف آنها رخ می‌دهد، چیزهای بزرگ و کوچک بدون هیچ اثری از بین می‌روند. وقتی آیریس شروع به فهمیدن این موضوع می‌کند که هرچیزی را می‌توان در یک چشم برهم‌زدن از دست داد. تصمیم می‌گیرد راهی برای حفظ امنیت خواهرش پیدا کند.
 
در بخشی از کتاب «دختر گم‌شده» می‌خوانیم: «خانه خانواده مگوایر در خیابانی با درخت‌های به‌صف‌شده، به فاصله دوازده بلوک از کتابخانه قرار داشت و آیریس و لارک در طول سال‌ها، بهترین مسیر رفت‌وآمد بین خانه‌شان و کتابخانه را پیدا کرده بودند. مسیری به‌دور از خط عابرپیاده خیابان «فورتی فور»، جایی که راننده‌ها هیچ‌وقت توقف نمی‌کردند یا پیاده‌روهای «واشبورن» که ترک‌خوردگی‌هایش شبیه ترک‌خوردگی‌های بعد از آخرالزمان بود. مسیری که برای برگشت به خانه، از شیب تند خیابان «فورتی سیکس» دورشان می‌کرد. در این روز تابستانی آگوست، دوچرخه‌های دخترها همین مسیر را به‌طرف خانه دنبال کرد، مسیری که با سال‌ها داستان آیریس و لارک پوشیده شده بود. هرچه بیشتر به خانه نزدیک می‌شدند، دنیا از گذشته‌شان پُرتر می‌شد و وقتی دوچرخه‌هایشان را داخل گاراژ پارک کردند، قصّه‌هایشان همه‌جا پخش شده بود و آن‌قدر رسیده بود که می‌شد آن‌ها را چید.»
 
رمان «دختر گم‌شده» نوشته آن اورسو، در 358 صفحه، به قیمت 87 هزار تومان، با شمارگان هزار نسخه، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه نیوشا ایمانی، از سوی نشر صاد به بازار کتاب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها