جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
باباعلی جوانمرد شاعر پیشکسوت در ارومیه‌ درگذشت

باباعلی جوانمرد از اساتید و پیشکسوتان حوزه شعر و ادبیات آذربایجان‌غربی ظهر امروز بر اثر بیماری در ۶۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، باباعلی جوانمرد متولد شهرستان میاندوآب سال ۱۳۳۲ شمسی و بازنشسته ارتش بوده و بیش از پنج دهه بود که در ارومیه ساکن بود.

موضوعات و قالب‌های اشعار وی متنوع است و در دو وزن هجایی و عروضی به موازات هم فعالیت داشته و موضوعات اشعارش عارفانه، عاشقانه، حماسی، سیاسی، طنز، انتقادی، اجتماعی، اخلاقی و منظومه‌های داستانی بیشتر با رنگ و صبغه فولکلوریک و مذهبی و انقلابی است.

جوانمرد از سال ۱۳۶۷ در انجمن‌های ادبی شهرستان ارومیه حضور داشته و در کنار آن در بیشتر برنامه‌ها و همایش‌های تشکیل شده در ارومیه و سطح استان و خارج استان حاضر شده و به قرائت شعر پرداخته است.

بیش از ۸۰ نوع لوح و تقدیر و تندیس داشته و  اشعارش بطور گسترده از ترکیه تا عراق و آذربایجان و فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفته است و در سرودن شعر از اثار استاد شهریار الهامات فراوان گرفته است.

۱۳ عنوان کتاب شعر ترکی از جمله «وجدانی عذابا سالما، قره بادیمجان، حقیقت نامه، بیزیمده آللاهیمیز وار و گول اورگین آچیلسین» از این شاعر توانمند چاپ و منتشر شده است.

باباعلی جوانمرد که یکی از اساتید شعر ترکی در آذربایجان‌غربی بود، ظهر امروز بر اثر بیماری و در ۶۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.
 
در پی درگذشت این شاعر طنزپرداز، حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، پیام تسلیتی صادر کرد. در این پیام آمده است:
خبر درگذشت استاد باباعلی جوانمرد، شاعر طنزپرداز و خوش قریحه موجب  تالم  و تأثر اینجانب گردید، بابا علی جوانمرد از شاعران طنزپرداز و خوش ذوق و قریحه ارومیه بود. در طول عمر گرانمایه خود آثار ادبی و کتاب‌های شعر  پرباری را از خود به یادگار گذاشتند و اشعار نغز و زیبایی را با مضامین مختلف طنز و اجتماعی سروده‌اند. فقدان این شاعر خوش و ذوق و قریحه مایه اندوه و تاسف اهالی شعر و ادب استان شد. درگذشت این شاعر گرانقدر را به جامعه فرهنگ و ادب استان بویژه مردم هنردوست ارومیه تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان معزز آن شاعر فقید آرزومندم.
روحش شاد و یادش گرامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها