جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
حیدر رحیم‌پور ازغدی درگذشت

حیدر رحیم‌پور ازغدی از فعالان سیاسی و مبارزان دیرینه انقلاب اسلامی جمعه ۱۹ شهریورماه، چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، حبیب رحیم‌پور ازغدی دقایقی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: یا حضرت ابوتراب (ع) پدرم را سپردم به شما.

حیدر رحیم‌پور ازغدی زاده سال ۱۳۱۱ در مشهد و پدر حسن رحیم‌پور ازغدی و حبیب رحیم‌پور ازغدی بود.

مرحوم رحیم‌پور ازغدی در سال‌های دهه هفتاد مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه صبح می‌نگاشت و یکی از آثار وی کتاب «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه» (سیر تحول انجمن‌های دینی از شهریور ۱۳۲۰ تاکنون) است.

وی از فعالان و مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که از سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره همراه با مبارزه علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل (ره) و نیز رهبر انقلاب ایستاد.

او در سال‌های اخیر در فعالیت‌های سیاسی به همراه تشکل‌های دانشجویی و طلاب مشهد حضور داشته است. 

ازغدی پیش از انقلاب به همراه محمدتقی شریعتی و طاهر احمدزاده سه رکن مبارزات نهضت ملی در خراسان محسوب می‌شدند.

مرحوم ازغدی مدتی قبل به علت بیماری عفونت داخلی در بیمارستان بستری شده بود و امروز در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور در پیامی درگذشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی را تسلیت گفت.

در متن پیام رییسی آمده است:
با تاسف و تاثر بسیار از درگذشت اندیشمند پرتلاش و انقلابی حاج حیدر رحیم پور ازغدی مطلع شدم. مرحوم رحیم‌پور ازغدی، عمر پرثمر خود را در راه خدمت به اسلام و مکتب شریف اهل بیت (ع) و تحقق آرمان رفیع عدالت گذراند و چه در ایام مبارزه با رژیم ستم شاهی و چه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره ملجاء و راهنمای جمع زیادی از مجاهدان به‌ویژه در مشهد مقدس بود که این تلاش‌ها قطعا توشه‌ای ارزشمند برای یوم الحسابش است. اینجانب مصیبت وارده را به عموم علاقه‌مندان و شاگردان و نیز خانواده ایشان، به‌ویژه جناب آقای حسن رحیم پور ازغدی تسلیت گفته، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، مغفرت و حشر و نشر با اولیاء الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها