شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
گلاره عباسی با «مریلین مونرو سرِ جردن» به بازار کتاب آمد

کتاب «مریلین مونرو سرِ جردن!» نوشته گلاره عباسی به همت نشر نیماژ به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ داستان بلند «مریلین مونرو سرِ جردن!» نوشته گلاره عباسی از سوی نشر نیماژ و در بخش کتاب بوف این نشر به بازار کتاب راه یافت.
 
در توضیحی بر این اثر آمده است که «گلاره عباسی در «مریلین مونرو سرِ جردن» به تنهایی‌های یک زن افسرده‌ی خانه‌دار عینیت بخشیده است. روایت عباسی در ارائه‌ی اطلاعات به مخاطب، مقتصدانه و هوشیارانه عمل می‌کند. ما لا‌به‌لای روایت‌ مملو از تلاطم‌های درونی زنی که میل داشته بازیگر سینما شود، زنی که زیبا بوده، زنی که در اجتماع فعال بوده و حال هیچ‌کدام این‌ها نیست و در عوض در دو قطب شیدایی و افسردگی دست‌وپا می‌زند، به خطری که سلامتی این زن را تهدید می‌کند، پی می‌بریم و دلمان می‌خواهد برای او کاری کنیم. ما می‌دانیم که این زن بدحال است؛ اما آیا اطرافیان این زن به بدحالی او واقف خواهند شد؟ باید خواند و دید.
 
گلاره عباسی که خود بازیگر سینماست، در اثرش به‌خوبی توانسته از عناصر سینمایی بهره‌ی روایی ببرد. او پیش از آنکه به بازیگری روی بیاورد، نویسنده بوده و چندین داستان کوتاه از او در نشریات مختلف منتشر شده بود. نسخه‌ی اولیه‌ی این رمان کوتاه هم حاصل تلاش‌های نوشتاری او در انتهای دهه‌ی هشتاد شمسی است و در دهه‌ی نود بارها بازنویسی شده است.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «زنانگی من گره عجیبی خورده به لباس‌های چرکی که توی حمام تلنبار شده‌اند و به دکمه‌ی ماشین لباس‌شویی آبی‌رنگ کنار آشپزخانه که نشان می‌دهد در سی‌وهشت دقیقه لباس‌ها را می‌شوید و به نگاه مضطرب من که دودو می‌زند به سمت دقیقه ماشین لباس‌شویی که مثل روزشمار است برایم، روزشماری که سریع دارد می‌گذرد و من توان بلندشدن و پهن‌کردن لباس‌های شسته‌شده‌ی دکتر و دوقلوها را ندارم و زنانگی من عجیب شبیه نوچی عسل‌هایی است که به کابینت چسبیده؛ وقتی برای بی‌بی معجون درست می‌کنم.»
 
گلاره عباسی، بازیگر سینما و تلویزیون و نویسنده و مترجم، متولد 29 تیر سال 1362 است. وی فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری و دکتری بازیگری سینماست. عباسی همچنین در کارگاه داستان‌نویسی محمد محمدعلی و کارگاه بازیگری امین تارخ آموخته است.

کتاب «مریلین مونرو سرِ جردن!» نوشته گلاره عباسی، در 96 صفحه، به قیمت 35‌هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر نیماژ به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها