پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
حوزه فرهنگ دینی غنی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید بر احیای ارزش‌های انقلابی، اسلامی، هنر و فرهنگ دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار کرد. وی ضمن ابلاغ سلام ویژه و گرم رییس جمهور به مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه، گفت: آثار علمی آیت‌الله نوری همدانی در بعد فرهنگی و حمایت از انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای در طول چهل و دو سال گذشته داشته‌ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  اضافه کرد: حوزه فرهنگ دینی غنی است و ما باید بسترهای شکوفایی فرهنگ غنی دینی را با حضور جوانان انقلابی شکل گرفته، فراهم کنیم که بحمدالله در حوزه‌های مختلف با رویش‌های انقلابی جوانان روبه رو بوده‌ایم و دولت کنونی باید بتواند این ظرفیت‌ها را به کار بگیرد.

اسماعیلی به اولویت‌های وزارتخانه متبوع خود اشاره کرد و یادآور شد: احیای ارزش‌های انقلابی، اسلامی، هنر و فرهنگ دینی در صدر فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید خواهد بود.

اسماعیلی با انتقاد از وزارت ارشاد و عقب‌ماندگی‌ سال‌های قبل تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزارتخانه‌ای است که پسوند اسلامی دارد اما با این وجود در برخی سال‌ها دچار عقب ماندگی‌هایی شده‌ است.

وی اضافه کرد: تعمیق ارتباط با علما، حوزه‌های علمیه و استفاده از توان روحانیت در شوراهای فرهنگ عمومی در دوره جدید تقویت خواهد شد.

یادآور می‌شود دیدار با حضرات آیات علوی گرگانی و سبحانی از مراجع تقلید و همچنین دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س)، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت‌الله خاتمی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر قم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها